دات نت نیوک
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
    • 77- 07138380670
    •   09175956588      
DF45%$gG
/ دسته ها: مقاله

ظرفیت کولر گازی اسپلیت

توجه به ظرفیت  کولر گازی و اسپلیت هنگام خرید یکی از فاکتور ها ی مهم است که نباید نادیده گرفته شود، انتخاب ظرفیت کولر گازی و اسپلیت برحسب متراژ فضایی است که این دستگاه‌ها قرار است در آن نصب شوند.

 

ظرفیت کولر گازی 

 

در این مقاله سعی داریم ظرفیت مناسب کولر گازی و اسپلیت برای هر متراژ را بیان کنیم.
به صورت کلی می‌توان گفت که اسپلیت‌ ها نسل پیشرفته کولر های گازی هستند که به دلیل استفاده از کمپرسورهای پیشرفته مصرف برق کمی دارند ولی این دو از سیستم خنک کردن مشابهی استفاده می‌کنند.
نحوه عملکرد کولر گازی به این شکل است که برای رساندن محیط به دمای دلخواه، کمپرسور با حداکثر توان خود روشن و تا رسیدن به دمای مطلوب به کار خود ادامه می‌دهد و اگر مساحت فضایی که کولر گازی و اسپلیت در آن نصب می‌شود با ظرفیت این دستگاه‌ها متناسب نباشد کمپرسور آسیب جدی می‌بیند. بنابراین برای افزایش بهره‌وری مهمترین عامل جهت انتخاب ظرفیت مناسب کولر گازی، مساحت فضای مورد نظر است.

 

ظرفیت کولر گازی کمترین 

 

انتخاب ظرفیت کولر گازی بر اساس متراژ یکی از مهم‌ترین معیارها در خرید کولر گازی اسپلیت است. اگر ظرفیت کولر گازی برحسب متراژ (BTU) متناسب با مساحت فضای موردنظرتان نباشد، کولر عملکرد خوبی نخواهد داشت. به همین خاطر باید اندازه BTU را در انتخاب کولر گازی بر حسب متراژ حساب کنید. در ادامه مطلب می‌توانید جدول انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ رامشاهده کنید. و به‌راحتی می‌توانید محاسبه سرانگشتی ظرفیت کولر گازی را طبق جدول انجام دهید. همچنین جهت محاسبه دقیق ظرفیت اسپلیت و انتخاب ظرفیت کولر گازی براساس متراژ خانه می‌توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید

 

انتخاب ظرفیت کولر گازی و اسپلیت 


نکته مهم در انتخاب کولر گازی، ظرفیت سرمادهی آن با توجه به مساحت فضای موردنظر است.
کولر های گازی و اسپلیت ها در دو نوع سرد یا سرد و گرم تولید می‌شوند. منظور از سرد این است که دستگاه تنها دارای عملکرد سرمایشی است و سرد و گرم نشاندهنده این است که کولر گازی و اسپیلت علاوه بر سرمایش دارای عملکرد گرمایشی نیز هستند. برای نشان دادن ظرفیت سرمایش و گرمایش کولر گازی و اسپیلت از واحد BTU استفاده می شود که تعریف آن به شرح زیر است:
BTU واحد اندازه‌گیری تغییر دما و مخفف British thermal unit است که عبارتست از: مقدار گرمایی که آب را از دمای ۶۰ درجه فارنهایت به ۶۱ درجه فارنهایت برساند. اما اصطلاحاً بی تی یو به میزان قدرت خنک کنندگی کولر گازی با توجه به مساحت گفته می‌شود و BTU بالاتر نشان‌دهنده قدرت سرمادهی بیشتر کولر است.


امیدواریم که این مقاله توانسته باشد راهنمایی کاملی برای انتخاب ظرفیت مناسب کولر گازی و اسپیلت فراهم کرده باشد چنانچه در این زمینه نیاز به مشاوره داشته باشید کارشناسان ما در نمایندگی کولر گازی آماده ارائه خدمات هستند

مطلب قبلی نحوه تشخیص کولر گازی اسپلیت اینورتر
مطلب بعدی آموزش تبدیل حالت تابستانه زمستانه پکیج دیواری بوتان
Print
218 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید