دات نت نیوک
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
    • 77- 07138380670
    •   09175956588      
Anonym
/ دسته ها: مقاله

ترفند های کاهش مصرف برق کولر گازی اسپلیت

 ترفند های کاهش مصرف برق کولر گازی اسپلیت

 

اما همانطور که گفتیم مصرف برق کولرهای گازی زیاد است ولی می توان آن ها را با استفاده از ترفند هایی به وسایل کم مصرف تبدیل کرد و از ان ها در گرمای تابستان لذت برد.

- نصب اینورتر در کولرگازی پنجره ای باعث افزایش راندمان آنها می شود.

- نصب کندانسور کولرهای گازی در سایه باعث جلوگیری از اتلاف میزان قابل توجهی از انرژی مصرفی آنها خواهد شد.

- درصورت امکان کولر گازی را در مسیر باد نصب کنید. زیرا این کار باعث انتقال حرارت بهتر در کندانسور شده و در نتیجه افزاش بازده و کاهش مصرف انرژی حاصل خواهد شد.

- سعی شود محوطه پشت کولر دارای فضای مناسبی جهت گردش هوا باشد.

- درزگیری مناسب اطراف کولر، قرار نداشتن در معرض تابش مستقیم خورشید، سرویس به موقع و تمیز نمودن فیلترهای هوا و رادیاتور، تاثیر به سزایی در کاهش مصرف انرژی الکتریکی دارند.

- در شهرهای جنوبی کشور که دارای آب و هوای بسیار گرم و مرطوب هستند، کاشتن یک اصله درخت در نزدیکی کولر گازی، حدود 10 تا 15 درصد کاهش مصرف انرژی الکتریکی را به همراه خواهد داشت. علاوه بر اینکه کاشتن درخت در مجاورت ساختمانها باعث زیبایی و عایق سرما و گرمای ساختمان نیز می شود.

- برق مصرفی کولرهای گازی همزمان با استفاده از لامپهای کم مصرف (بدلیل تشعشع حرارتی کمتر این لامپها) به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

- تمامی کولرهای گازی دارای درجه تنظیم دما (ترموستات) هستند. لذا با توجه به اینکه بهترین درجه برودت منزل در فصل تابستان بین 20 تا 25 درجه سانتی گراد است، می بایست از سرد کردن بیش از حد محل سکونت خودداری کرد.

 

کاهش مصرف برق در کولر گازی اسپلیت 

 

- استفاده بی مورد و یا همزمان از وسایل خانگی گرمازا مانند اجاق، سماور، لامپ رشته ای و ... باعث افزایش بار گرمایی محیط می شود، که این امر زمان کار کولر گازی را جهت رسیدن به برودت مطلوب، افزایش داده و در نتیجه منجر به مصرف بیش از اندازه انرژی الکتریکی در کولر گازی خواهد شد. بنابراین کارهایی نظیرپخت و پز، اتوکشی و ... را در ساعاتی انجام دهید که گرمای هوا کمتر است.

- در تابستان معمولا سه منبع عمده گرمای ناخواسته در منزل وجود دارد، گرمای هوای خارج که از طریق سقف و دیوارهدایت می شود، گرمایی که از لامپ ها و لوازم خانگی انتشار می یابد و نور خورشید که از راه پنجره ها به داخل می تابد. با استفاده از سایبان، پرده کرکره و یا پرده پارچه ای با رنگ روشن، می توان نور خورشید را به سمت بیرون منعکس کرد.


مشاور فروش :  09175956588    
دفتر  فروش : 07183830672

دفتر فروش : شیراز ، چهار راه هوابرد به سمت چهار راه سرباز ، بعد از ساختمان بهزیستی ، ساختمان 2 طبقه ، نبش کوچه ، ورودی A، طبقه 2 ، واحد 4 
فروشگاه: شیراز بلوار صنایع –بعد از شهرک آرین به سمت گلستان،روبروی شیمی گیاه –بعد از کوچه 28 دکتر حسابی

مطلب قبلی اطلاعات فنی کولر گازی اسپلیت
مطلب بعدی نحوه کار کرد کولرگازی اسپلیت در سرمایش و گرمایش
Print
487 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید