دات نت نیوک
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
    • 77- 07138380670
    •   09175956588      
DF45%$gG
/ دسته ها: مقاله

مصرف انرژی کولر گازی اسپلیت

 

خرید کولر گازی اسپلیت

 

 

سیستم های سرمایشی که در ایران مورد استفاده قرار می گیرند در نقاط مختلف متفاوت می باشند . از جمله این سیستم ها که عمدتاً در مناطق جنوب و شمال کشور بعلت آب وهوای گرم و مرطوب مورد استفاده قرار می گیرند ، کولر گازی می باشد .
حدود ۷۰ درصد از خانوارهای ایرانی در فصل گرما از کولر های آبی و یا گازی برای خنک کردن محیط زندگی خود استفاده می کنند . توان کولرهای آبی درحدود ۵۰۰ وات و در مورد کولرهای گازی بالغ بر ۲۰۰۰ وات است .
کولرهای آبی در مناطقی که رطوبت هوا بالا است ، مانند شمال و جنوب کشور از کارایی خوبی برخوردار نیستند ، لذا در این مناطق از کولرهای گازی بطور گسترده استفاده می شود . لکن درمناطقی که شرایط آب و هوایی برای استفاده از کولرآبی مساعد است ، استفاده از کولر گازی اشتباه است . مصرف بالای انرژی الکتریکی در کولرهای گازی ، اهمیت بهینه سازی و کنترل مصرف انرژی الکتریکی را در این وسایل ایجاب می نماید . مقدار انرژی مصرفی در کولرهای گازی تابع عوامل مختلفی است که از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر مصرف انرژی الکتریکی کولرهای گازی می توان به محل نصب ، سرویس و نگهداری مناسب و تناسب ظرفیت برودتی کولر با فضای مورد استفاده ( از لحاظ مساحت ، دما و رطوبت ) اشاره نمود .

 

مصرف انرژی کولر گازی اسپلیت


نسبت بازده انرژی E.E.r:
نسبت توان خروجی به توان ورودی هردستگاه برقی ، بازده انرژی خوانده می شود و در کولرهای گازی این رقم از حاصل تقسیم ظرفیت سرمایشی کل به توان ورودی موثر ، بدست می آید و به E.E.r موسوم است . در هنگام خرید کولر گازی ، در کاتالوگ آن به ضریب E.E.r ، رتبه انرژی و کلاس کولر باتوجه به شرایط اقلیمی منطقه توجه فرمایید . هرچه این شاخصها بالاتر باشند ،کارایی کولر بیشتر است . برای کولرهای با ظرفیت کمتر از Btu/h20000 ، می بایست E.E.r حداقل برابر با ۷/۱۰ باشد .


 مدیر فروش  :09175956588
آدرس شعبه1: شیراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز، بعد از ساختمان بهزیستی ساختمان نبش کوچه طبقه 2 واحد 4

مطلب قبلی قیمت کولر گازی اسپلیت
مطلب بعدی ظرفیت کولر گازی اسپلیت
Print
983 رتبه بندی این مطلب:
1.0

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید