دات نت نیوک
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
    • 77- 07138380670
    •   09175956588      
کولر آبی پوشالی و سلولزی
Anonym
/ دسته ها: مقاله

کولر آبی پوشالی و سلولزی

کولر آبی پوشالی و سلولزی

معرفی کولر آبی :

 

 

نمایندگی فروش کولر آبی در شیراز
 

 

با شنیدن نام کولر آبی تصور ما به کولر آبی های قدیمی می رود در صورتی که کولر های آبی هم با گذشت زمان دستخوش تغییرات شده و به روز گشته است قابلیت های متعدد و کارکرد بهتر که همگی باعث ایستادگی آن در برابر وسیله های سرمایشی دیگر شده است.

 

کولرهای آبی نیز دارای انواع متعددی می باشد که شاید در ظاهر متوجه این قضیه نشوید زیرا هر کدام دارای آیتم ها و قابلیت های منحصر به فرد خودش است  انواع کولر آبی شامل : کولر آبی پرتابل ، صنعتی ، مینی کولر و کولر آبی خانگی می باشد . کولر آبی از نظر نوع خنک کنندگی به دو نوع اصلی تقسیم بندی می شود : کولر آبی پوشالی و کولر آبی سلولزی .

در این قسمت مزایا و معایب کولر آبی پوشالی و سلولزی را هر کدام به صورت جدا معرفی می کنیم تا با انتخابی آگاهانه محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

 

کولر های پوشالی
کولرآبی پوشالی همان نوع قدیمی کولرهای آبی هستند که به وسیله الکتروپمپی آب ها را بر روی پوشال هدایت می کند و توسط الکتروفن هوا از روی این پوشالها به سمت کانال هدایت می شود که این روند به واسطه ی تبخیر آب سبب ایجاد هوای خنک و لذت بخشی می شود.

مزیت های کولر آبی پوشالی
اگر قیمت مناسب برای شما مهم است این کولر ها از قیمت ارزان تری به نسبت کولرهای گازی برخوردارند.
همچنین در صورتی که احتیاج به تعمیر قسمتی از آن بود هزینه نسبتا پایینی را برخوردار هستند.
به واسطه ی تولید نکردن گازهای گلخانه ای نیز دوستدار طبیعت شناخته می شوند و برای محیط های گرم و خشک بسیار مناسب هستند.
معایب کولر های پوشالی
هر ساله نیاز به تعویض پوشال دارند در غیر این صورت گرد و غبار را به داخل محیط انتقال می دهند.
برای مناطق شرجی به دلیل رطوبت بالا اصلا مناسب نیستند.
با نداشتن تکنولوژی کنترل اتوماتیک دما سبب افزایش هزینه های شما می شوند.
سطح پوشال نایکنواخت است و همین عامل سبب خشک ماندن قسمت هایی از پوشال و مملو بودن آب در بخش های دیگر می شود که همین عامل تاثیر به سزایی در افزایش هزینه های شما دارد.

 

 

نمایندگی فروش کولر آبی در شیراز

 

 

کولرهای آبی با توان های مختلف در بازار ایران موجود هستند.اعدادی که توان کولرهای آبی را اعلام می کنند، به ما نشان می دهند که آن کولر در زمانی معین، قدرت مکش و دمش چه میزان هوایی را دارد.

هرچه توان موتور کولر آبی بالاتر برود، یعنی قدرت مکیدن هوای بیشتری هم دارد و درنتیجه می تواند سرمای بیشتر و پرقدرت تری هم به داخل منزل بدمد. با این حساب شما باید هنگام خرید کولرهای آبی، به گرمای منطقه ای که زندگی می کنید و متراژ منزلتان توجه داشته باشید تا با انتخاب کولری با قدرت مناسب، خنکی مطلوبی هم به فضای خانه تان در فصل تابستان بدهید. کولرهای آبی پوشالی یکی از پرکاربردترین و قدیمی ترین انواع کولر مصرفی در میان مردم هستند.

متخصصان توصیه می کنند برای بالا بردن راندمان این کولرها، هر سال پوشال هایشان را عوض کنید و آنها را در مجاورت آفتاب مستقیم یا در فضاهای بسته که امکان رد و بدل شدن هوا به خوبی وجود ندارد، قرار ندهید.

 مهم ترین برتری کولرهای آبی نسبت به انواع گازی هم قیمت پایین تر و هزینه و نیاز بسیار کمتر برای تعمیر احتمالی آنهاست. فراموش نکنید که کانال کشی مناسب در هوادهی و سرمادهی کولرهای آبی نقش بسیار پررنگی دارد. ضمن اینکه هزینه برق مصرفی با روشن کردن کولرهای آبی که دارای برچسب انرژی B به بالا هستند، بسیار کمتر از هزینه برق مصرفی ناشی از روشن کردن کولرهای گازی است.

 

کولر آبی سلولزی:

 

 همانطور که از اسم کولر آبی سلولزی پیداست کولر آبی سلولزی با بهره گیری از پد سلولزی توانسته به این موفقیت برسد پد های سلولزی ورقه های نازکی از سلولز هستند که کاملا به صورت یکنواخت از ورقه های موج دار قرار گرفته اند این ترکیب سبب جریان هوایی مطلوب همراه با خنک کنندگی بالا می شود چرا که سطح تماس آب و هوا در حد بالایی قرار می گیرد.

 

مزایای کولر آبی سلولزی

مزیت پدهای سلولزی به پوشال ها هم این است که نیاز به تعویض سالیانه ندارند و می توان حدود 4 سال از هر پد برای یک دستگاه کولر استفاده کرد. مزیت دیگر این پدها آن است که به دلیل تراکم بالا، اجازه ورود گردوغبار و ذرات ریز را به درون پروانه موتور و درنهایت هم محیط خانه نمی دهند.

 از این رو متخصصان استفاده از کولرهایی با پد سلولزی را به جای کولرهای پوشالی به افرادی که در مناطق آلوده آب و هوایی (مانند شهرهای غربی کشور که با پدیده ریزگردها مواجه هستند) زندگی می کنند، پیشنهاد می دهند.

پدهای سلولزی این کولر از ورود گرد و غبار به داخل محیط جلوگیری کرده که همین عامل سبب پیشگیری از ابتلا به بیماری هایی از جمله آسم و آلرژی و هر نوع بیماری تنفسی می شود.
حتی با جلوگیری از ورود میکروب ها و باکتری ها به فضای محیط دارای خاصیت ضد قارچی هستند.
استحکام بالا ی بدنه و صدای کمتر کولر از جمله خصوصیات منحصر به فرد آن می باشد.
ویژگی خودشویی کولر آبی در تعویق ایجاد رسوب گذاری بسیار موثر است که سبب عمر بالای کولر میشود.
با ساختار مناسب پد ها آب به صورت یکنواخت در تمام نواحی آن پخش می شود.
به دلیل جدید بودن این نوع کولر از تکنولوژی های روز بی نصیب نمانده است و اکثرا دارای آیتم های جدیدی هستند.

 

نمایندگی فروش کولر آبی در شیراز


 

 

معایب کولر آبی سلولزی
به تنها موردی که می شود اشاره کرد قیمت بالای پد های سلولزی است که هر پنج سال نیاز به تعویض پیدا می کنند و با این اوصاف مقرون به صرفه به نظر می رسند

 

 

 

گروه تاسیساتی یزد تهویه در نظر دارد جهت  رفاه حال مشتریان از خدمات  و کارشناسی رایگان و  مشاوره ی رایگان شما را بهره مند سازد 
  مشاور فروش:09175956588  پناهی     
  آدرس:شعبه1-چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز,بعد از ساختمان بهزیستی,ساختمان نبش کوچه, طبقه 2 واحد 4
     شعبه2-بلوار صنایع,بعد از شهرک آرین به سمت گلستان,روبه رو شیمی گیاه بعد از کوچه 28 دکتر حسابی نبش کوچه 28/1
 شماره ثابت خدمات     07138380677

 

مطلب قبلی هزینه نصب کولر گازی و اسپلیت
مطلب بعدی تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی چیست؟
Print
1380 رتبه بندی این مطلب:
2.8

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید