دات نت نیوک
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
    • 77- 07138380670
    •   09175956588      
DF45%$gG
/ دسته ها: مقاله

کولرگازی اسپلیت سرمایش و گرمایش


کولر گازی اسپلیت 

 


کولر گازی یکی از محصولات تهویه مطبوع است که دارای قابلیت سرمایش و گرمایش است و در انواع و اشکال مختلفی تولید و مورد استفاده قرار می گیرد. کولرگازی ها از سیکل تبرید پیروی می کنند که اصلی ترین اجزای آن، کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط و اواپراتور است. مبرد فریونی با ویژگی های خاص از داخل این سیکل بسته عبور می کند تا با تبادل حرارتی با محیط، سرمایش و گرمایش فضای کاربری را تامین کند. 
تبرید به منظور شرایط مناسب برای کاهش دمای یک مکان (یا یک ماده) نسبت به محیط آن صورت می گیرد و یا انتقال گرما از یک محیط با دمای پایین به یک محیط با دمای بالاتر. گرما از یک محیط با دمای بالاتر به یک محیط با دمای پائین تر به خودی خود انتقال می یابد و نیاز به عملیات خاصی نداریم ولی چنانچه بخواهیم عکس این را عمل را انجام دهیم حتما نیاز به کار خاصی داریم. در سیستم تبرید تراکمی مقداری گرما در اواپراتور جذب و مقداری گرما در کندانسور دفع می گردد
تراکم گاز تا دمایی بالاتر از دمای تقطیر (در کمپرسور)
تقطیر هم فشار و دفع گرما در محیط (در کندانسور)
خفقان شامل افت فشار و دما (در شیر انبساط)
تبخیر مایع مبرد به صورت هم دما و هم فشار و جذب گرما (در اواپراتور)
وسیله ای که این چرخه را در چنین مسیری طی کند، دستگاه سرد کننده و سیستمی که مواجه با چنین چرخه ای شود، سیستم سرد کنندگی تبرید می نامند. در هر سیستم تبرید هدف گرفتن بیشترین مقدار گرما از منبع سرد با صرف کمترین کار ممکن (کمترین مصرف انرژی) می باشد.
اجزای سیکل تبرید
کمپرسور: با مصرف انرژی الکتریکی، گاز مبرد را از اواپراتور مکش می کند و سپس آن را فشرده ساخته و وارد کندانسور می نماید. کمپرسور ها با توجه به ظرفیت و اقلیم و نوع دستگاه دارای انواع مختلفی هستند که در کولر گازی به طور معمول ار نوع روتاری، پیستونی و اسکرال مورد استفاده قرار می گیرد.
کندانسور: برای دفع گرمای جذب شده در اواپراتور و گرمای حاصل از تراکم مبرد در کمپرسور از کندانسور استفاده می شود.
شیر انبساط: دستگاهی است که موجب کاهش فشار مبرد مایع و پایین آوردن دمای اشباع مبرد می شود.
اواپراتور: با جذب گرمای محیط که موجب تبخیر مبرد درداخل آن می شود، باعث می شود حرارت از محیط سرد و از محصولات موجود در محیط گرفته شود.
ظرفیت کولرگازی بر حسب Btu/hr بیان می شود که (British Thermal Unit) واحد اندازه گیری انرژی گرمایی در تاسیسات برودتی و حرارتی است. در تعریف، هر BTU میزان گرمایی است که دمای یک پوند آب را در فشار یک اتمسفر به میزان یک درجه از 60 درجه فارنهایت به 61 درجه فارنهایت برساند.

 

کولرگازی اسپلیت سرمایش و گرمایش

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید 


پیشنهاد می‌کنیم با فالو کردن پیج  کولر گازی اسپلیت در اینستاگرم به آدرس  gascoolersplit از جدیدترین رویدادها، پیشنهادات و برنامه‌های برند ما مطلع گردید.

شرکت تاسیسات یزد تهویه با داشتن سالها تجربه در زمینه فروش، تعمیرات ، سرویس دهی، خدمات رسانی انواع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، پکیج رادیاتور در برند های ایرانی و خارجی , کولر گازی اسپلیت , تصفیه آب برای مشتریان خود با بهترین قیمت آماده خدمت رسانی در اسرع وقت به شما می باشند.

ارائه مشاوره رایگان فنی، فروش با پایین ترین قیمت بازار و نصب سریع و تعمیر با بهترین کیفیت ممکن به مشتریان عزیز و کسب رضایت شما، آرمان گروه خدماتی یزد تهویه می باشد.

 مدیر فروش  : 09175956588   
آدرس : شیراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز، بعد از ساختمان بهزیستی ساختمان نبش کوچه طبقه 2 واحد 4

 

مطلب قبلی بهترین ارزان ترین کولر گازی اسپلیت
مطلب بعدی آموزش نصب کولر اسپلیت دیواری
Print
392 رتبه بندی این مطلب:
2.0

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید