دات نت نیوک
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
    • 77- 07138380670
    •   09175956588      
DF45%$gG
/ دسته ها: مقاله

کارکرد کولر گازی اسپلیت

 

نحوه عمل کولرگازی در حالت سرمایش

 

 

شرح کارکرد و نحوه عمل کولرگازی در حالت سرمایش : وقتی دکمه کنترل را می زنیم گیرنده پنل داخلی پیام را دریافت میکند و پردازشگر روی برد الکترونیکی دستور را اجرا میکند . اول الکتروموتور فن پنل داخلی شروع بکار میکند  … ۳ دقیقه بعد پردازشگر توسط کابل رابط پیام را به پنل خارجی میفرستد .
همراه با کمپرسور در پنل خارجی فن کمپرسور نیز شروع بکار میکند . داخل کولرگازی گاز مبرد r410a موجود است این گاز که بصورت بخار و دارای فشار کم هست توسط کمپرسور مکیده شده و فشار و دمای آن بالا میرود و بسمت کندانسور فرستاده میشود .
هوا توسط فن روی کندانسور جریان می یابد . در اینجا گازی که بصورت بخار هست از هوای بیرون گرمتر می باشد و به همین دلیل گاز حرارت خود را به هوا انتقال می دهد و متراکم شده به حالت مایع در می آید . گازی که از کندانسور خارج میشود دمای ۴۵  درجه و فشار بالا دارد که بعد از عبور از لوله مویین و افت فشار به دمای ۱۰ درجه سانتیگراد می رسد و در حالت مایع توسط لوله مسی نازکتر به پنل داخلی انتقال می یابد .

گاز مبرد که بصورت مایع در آمده داخل لوله های مسی اواپراتور ( تبخیرکننده) جریان می یابد . مس یکی از بهترین مواد در انتقال حرارت است و فین های الومینیومی روی اواپراتور هم باعث انتقال بهتر حرارت به داخل لوله های مسی میشوند .
توسط فن هوا روی اواپراتور پرتاب میشود. گاز مبرد که حالت مایع دارد داخل لوله های مسی حرارت هوا را جذب می کند و بدین ترتیب هوای اتاق خنک میشود . گازمبرد مایع هم در اثر حرارت جذب شده به بخار تبدیل میشود . در اینجا طبق قوانین فیزیک  گاز مبرد ” گرمای نهان ” خود را از دست می دهد و   در حالی که دمای گازمبرد  مایع تفاوتی نکرده است حالت فیزیکی ان تغییر کرده و بشکل بخار در می اید مانند اب شدن یخ صفر درجه که به اب صفر درجه تبدیل میشود .

گازمبرد که بصورت بخار درآمده توسط لوله مسی بزرگتر از پنل داخلی به کمپرسور در پنل خارجی میرود و توسط کمپرسور مکیده شده و فشار و دمای ان بالا می رود و در کندانسور دوباره متراکم میشود به این چرخه فرایند سرمایش در کولرگازی می گویند .

 

نحوه عمل کولرگازی در حالت گرمایش

 

شرح کارکرد و نحوه عمل کولرگازی در حالت گرمایش : وقتی از کنترل فرمان گرمایش صادر میشود , کمپرسور گاز مبرد را که دما و فشار بالا دارد نه به کندانسور بلکه از طریق شیر چهارطرفه با برعکس کردن مسیر به پنل داخلی میفرستد . گاز مبرد که دمای ۴۵ درجه و حالت بخار دارد به تبخیر کننده میرود و از داخل لوله های مسی آن عبور میکند . گاز مبرد اینبار از هوای اتاق گرمتر است و گرمای خود را به هوایی که از روی فین ها عبور میکند انتقال میدهد و کولر باد گرم میزند . به این چرخه فرایند گرمایش در کولرگازی می گویند .

مشاور فروش :  09175956588    
دفتر  فروش : 07183830672

دفتر فروش : شیراز ، چهار راه هوابرد به سمت چهار راه سرباز ، بعد از ساختمان بهزیستی ، ساختمان 2 طبقه ، نبش کوچه ، ورودی A، طبقه 2 ، واحد 4 
فروشگاه: شیراز بلوار صنایع –بعد از شهرک آرین به سمت گلستان،روبروی شیمی گیاه –بعد از کوچه 28 دکتر حسابی

مطلب قبلی نحوه کار کرد کولرگازی اسپلیت در سرمایش و گرمایش
مطلب بعدی نصب کولر گازی اسپلیت
Print
984 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید