دات نت نیوک
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
    • 77- 07138380670
    •   09175956588      
نمایندگی خرید کولر گازی اسپلیت در شیراز
Anonym
/ دسته ها: مقاله

نمایندگی خرید کولر گازی اسپلیت در شیراز

 خرید کولر گازی اسپلیت

 

 چه نوع کولری بخریم؟


کولرهای گازی به سه نوع کلی تقسیم می‌شوند: کولر اسپلیت، کولر پنجره‌ای و کولرهای ایستاده. البته مدل‌های دیگری با ساختارهای خاص هم وجود دارند، اما از آنجایی که تنها از این سه مدل در مصارف خانگی و اداری استفاده می‌شود تنها به این سه مدل پرداخته‌ایم. هر کدام از این سه مدل مزایا و معایبی دارند که باعث می‌شود برای عده‌ای جذاب باشند و برای سایرین فاقد جذابیت. 
الف) کولرهای پنجره‌ای نیاز به برق‌کشی جداگانه‌ای ندارند و تنها با وصل کردن کابل برق به پریز شروع به کار می‌کنند. در این نوع، نیازی به سوراخ کردن دیوار و رد کردن لوله‌های مسی هم نیست. بدنه‌ی یکپارچه‌ی کولر به سادگی درون پنجره جا می‌خورد و به سرعت آماده‌ی استفاده می‌شود. قیمت پایین و قدرت خنک‌کنندگی زیاد، از مزیت‌های اصلی این کولرها است و وزن زیاد و مصرف برق به شدت بالا در کنار سروصدای بالا، جزو نقاط ضعف کولرهای پنجره‌ای به شمار می‌رود.

ب) نوع دوم، کولر اسپلیت است. کولرهای اسپلیت قیمت بیشتری نسبت به کولرهای پنجره‌ای دارند؛ اما مصرف برق‌شان به مراتب کمتر است و کاملا به صرفه‌تر هستند. از آنجایی که تمام صدایی که در کولر اسپلیت تحمل می‌کنید مربوط به فن یونیت داخلی است، نویز به شدت کمتری را باید تحمل کنید. کولرهای اسپلیت از دو تکه‌ی داخلی و بیرونی تشکیل شده‌اند که برای اتصال این تکه‌ها به یکدیگر که به هر کدام یک یونیت گفته می‌شود - باید از لوله‌های مسی انتقال حرارت استفاده شود. معمولا برای زیبایی بیشترِ یونیتِ داخلی کاری می‌کنند که لوله‌های مسی در معرض دید نباشند. به همین دلیل با ایجاد حفره‌هایی درون دیوار، لوله‌های مسی را از درون آن رد می‌کنند. سختی این کار و نیاز به بازکردن یونیت داخلی برای اتصال برق کولر از جمله‌ی دلایلی هستند که باعث می‌شود برای راه‌اندازی کولرهای اسپلیت به یک نصاب حرفه‌ای و ماهر نیاز پیدا کنید. سازندگان کولرهای اسپلیت معمولا مشخص می‌کنند حداکثر فاصله‌ی مابین پنل و موتور – که به وسیله‌ی لوله‌های مسی به هم وصل می‌شوند - باید چقدر باشد. دقت کنید اگر امکان نصب موتور در فاصله‌ی بین 5 تا 10 متری پنل را ندارید، یا از فکر کولر اسپلیت بیرون بیایید یا حتما کولری بخرید که در ساختمان شما جوابگو باشد.
در هنگام زمستان می‌توان کولرهای پنجره‌ای را خیلی ساده از جایگاه خارج کرد و تا شروع مجدد فصل گرما، در مکان امنی قرار داد؛ اما این امر در مورد کولر اسپلیت اتفاق نمی‌افتد. البته این را هم باید در نظر داشت که اکثر کولرهای اسپلیت دارای چرخه‌ی معکوس هستند و می‌توانند در فصل سرد برای گرمادهی مورد استفاده قرار بگیرند. به این کولرها، «کولر سرد و گرم» هم گفته می‌شود که تعیین درست یا غلط بودن آن‌را به عهده‌ی خودتان می‌گذاریم.
پ) کولرهای ایستاده اما کاربردهای خاصی دارند. از این کولرها یا در مصارف صنعتی استفاده می‌شود یا مصارف خانگی بسیار خاص. مصارف صنعتی شامل مکان‌های عمومی پر رفت‌وآمد (پایانه‌های مسافربری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مساجد و ...) می‌شوند.

 

نمایندگی خرید کولر گازی اسپلیت 

 

مدیر فروش : 09175956588  

آدرس شعبه1: شیراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز، بعد از ساختمان بهزیستی ساختمان نبش کوچه طبقه 2 واحد 4
شعبه 2: شیراز بلوار صنایع ، بعد از شهرک آرین به سمت گلستان ، روبرو شیمی گیاه بعد از کوچه 28 دکتر حسابی نبش کوچه 1-28

 

مطلب قبلی نمایندگی سرویس کولر گازی اسپلیت در شیراز
مطلب بعدی کولر گازی کم مصرف شیراز
Print
419 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید