دات نت نیوک
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
    • 77- 07138380670
    •   09175956588      
نصب صحیح کولر گازی
Anonym
/ دسته ها: مقاله

نصب صحیح کولر گازی

عدم نصب صحیح قسمت های داخلی و خارجی کولر گازی


بخش های داخلی و بیرونی کولر گازی اگر به درستی نصب نشوند، برای مثال اگر صاف و تراز نصب نشده باشند، چکه می کنند. همچنین وارد شدن فشار زیاد به سیستم سبب نشت آب می شود.
برای این که بفهمید علت نشت آب کدام یک از این موارد است، ابتدا بررسی کنید که کولر گازی به صورت صاف نصب شده باشد. اگر دستگاه صاف بود پس از آن دریچه های بسته ی محیط خانه ی خود را بیابید زیرا بسته بودن آن ها به سیستم فشار بیشتری وارد می کند.
این مسئله ای رایج است که نصب یک کولر گازی با مشکلات دیگری هم همراه باشد. عدم طراحی صحیح و مناسب زانویی لوله ی تخلیه ( تله ی مایعات ) نیز می تواند سبب تجمع و نشت آب شود. یک فرد متخصص در این زمینه می تواند با بررسی کردن زانویی لوله ی تخلیه مطمئن شود که به درستی طراحی و نصب شده است .
گرفتگی و یا پوسیدگی سوراخ لوله ی تخلیه
لوله ی تخلیه ی شما دارای سوراخی است که آب از آن جا تخلیه می شود و ممکن است دچار گرفتگی و انسداد شود. شما باید لوله را بررسی کنید تا ببینید که آیا در آن آشغال و ذرات ریز تجمع یافته و سبب گرفتگی لوله شده اند یا خیر. اگر لوله دچار انسداد شده بود، به راحتی می توانید آن را تمیز کنید و پس از آن مجدداً آب از لوله خارج می شود.
اگر لوله ی تخلیه مسدود شده باشد، آب نمی تواند به بیرون راه پیدا کند و تنها یک راه برایش باقی می ماند و آن هم جاری شدن به سمت داخل خانه است. گرد و غبار، قارچ و کپک، حشرات و هر چیز کوچکی می تواند سبب گرفتگی لوله شود. در بعضی مواقع، دو لوله ی تخلیه تعبیه می شود اما این لوله هم ممکن است دچار انسداد شود.
می توانید از یک دستگاه مکش ذرات خشک_مرطوب برای زدودن انسداد از لوله ی PVC تخلیه ی مایعات در قسمت بیرونی سیستم استفاده کنید. البته برای پاک سازی انسداد لوله ی تخلیه راه های مختلفی وجود دارند مثلاً استفاده از محصولی به نام پمپ پُر توان بسیار مناسب است.

 

نصب کولر گازی


پمپ پر توان یک پمپ دستی است که قدرت زیادی برای مکش یا دمیدن در لوله و رفع انسداد آن دارد. به جای اینکه منتظر بمانید تا لوله دچار انسداد شود و برای تعمیر آن متحمل هزینه های زیادی شوید، بهتر است از گرفتگی لوله جلوگیری کرده و هر چند وقت یک بار آن را تمیز کنید.
برای تمیز نگه داشتن لوله همچنین می توانید چند مرتبه در سال از سفید کننده کلر برای جلوگیری از ایجاد کپک، جلبک، لجن و سایر باکتری ها استفاده کنید.
همچنین کثیف بودن کویل اواپراتور هم می تواند علت بروز مشکل باشد. این مشکل به این دلیل رخ می دهد که آب ذرات کثیف را به طرف صفحه ی تخلیه (Drain pan) حرکت می دهد و در نهایت سبب گرفتگی آن می شود . شما می توانید هر ساله برای تمیز کردن کویل از یک متخصص کمک بخواهید.
توجه : سیستم های تهویه ی مطبوع ممکن است دارای دو صفحه ی تخلیه برای جمع آوری آب باشند. آن ها دارای یک کلید شناور هستند که می تواند به صورت خودکار دستگاه تهویه مطبوع را خاموش کند تا از آسیب ها جلو گیری کند.

مشاور فروش :09175956588  


دفتر فروش : شیراز ، چهار راه هوابرد به سمت چهار راه سرباز ، بعد از ساختمان بهزیستی ، ساختمان 2 طبقه ، نبش کوچه ، ورودی A، طبقه 2 ، واحد 4 
فروشگاه: شیراز بلوار صنایع –بعد از شهرک آرین به سمت گلستان،روبروی شیمی گیاه –بعد از کوچه 28 دکتر حسابی

 

مطلب قبلی دلایل چکه کردن کولر گازی
مطلب بعدی تعمیر سرویس کولر گازی
Print
931 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید