دات نت نیوک
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
    • 77- 07138380670
    •   09175956588      
تفاوت کولر گازی و اسپلیت
Anonym
/ دسته ها: مقاله

تفاوت کولر گازی و اسپلیت

 

 تفاوت بین کولر گازی و اسپلیت


استفاده از کولر گازی در این زمان بسیار متداول شده است اما یکی از موضوعاتی که همواره برای مشتریان این نوع خنک کننده بوجود می آید این است که عمدتا تفاوت بین کولر گازی و اسپلیت چیست؟

در این مقاله به توضیح تفاوت این دو خواهیم پرداخت تا علاقمندان به استفاده از این سیستم ها دچار سردرگمی و اشتباه نشوند. اگر بخواهیم خیلی کلی توضیح دهیم باید عنوان کنیم که کولر گازی و اسپلیت هر دو یکسان هستند. یعنی اسپلیت همان کولر گازی است که از سیستمی مشابه به کولر های گازی برای خنک کردن استفاده می کند و تفاوتی در نحوه عملیات آنها به شکل جدی دیده نمی شود.

اگر به یاد داشته باشید در زمانی که مردم از سیستم های کولر آبی استفاده می کرند تنها به دلیل اینکه در این نوع کولر از آب استفاده می شد به آنها کولر آبی می گفتند و اکنون به دلیل اینکه کولر های گازی و یا اسپلیت ها از گاز فشرده برای سرمایش استفاده می کنند به کولر گازی مشهور شده اند.

البته دلیل اصلی تر این تشابه را باید در موضوع دیگری بررسی کرد. اسپلیت نام لاتین این نوع تهویه کننده هوا است. در زبان انگلیسی در واقع کولر گازی به اسپلیت شهرت دارد و حال آنکه تعریف آن در زبان فارسی و در بین مردم برای اولین بار با نام کولر گازی مصطلح شد. موضوع دیگر اینکه هر گاه از تعمیر کولر گازی بحث می شود منظور از آن تعمیر اسپلیت هم می باشد زیرا تفاوتی در این دو نیست.

بنابراین اگر نیاز به تعمیر اسپلیت خود دارید می توانید با مراجعه به مقاله تعمیر کولر گازی و اطلاعات این پست مشکل خود را مرتفع نمایید. کولر گازی یا اسپلیت کولر های گازی یا همان اسپلیت نوعی سیستم تهویه هوا می باشند که با تبدیل کردن گاز به مایع و دوباره مایع به گاز سرمای موجود در هوای دریافتی از محیط که توسط اواپراتور صورت گرفته را می گیرند و آن را به محیط اتاق پرتاب می کنند.

در اسپلیت ها به دلیل ترموستاتی که استفاده شده اغلب جریان عملیات خنک سازی را می توان بصورت اتوماتیک و بر روی درجه دلخواه تنظیم کرد تا در هر زمان که میزانی از خنکی هوا در اتاق مهیا شد کولر گازی یا اسپلیت فعالیت خود را متوقف کند.

 

کولر گازی اسپلیت چیست ؟

 

مشاور فروش :  09175956588    
دفتر  فروش   : 07183830672


دفتر فروش : شیراز ، چهار راه هوابرد به سمت چهار راه سرباز ، بعد از ساختمان بهزیستی ، ساختمان 2 طبقه ، نبش کوچه ، ورودی A، طبقه 2 ، واحد 4 
فروشگاه: شیراز بلوار صنایع –بعد از شهرک آرین به سمت گلستان،روبروی شیمی گیاه –بعد از کوچه 28 دکتر حسابی

 

مطلب قبلی سیستم تهویه و خنک کننده‌ی هوا
مطلب بعدی نمایندگی کولر گازی اسپلیت
Print
955 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید