دات نت نیوک
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
    • 77- 07138380670
    •   09175956588      
تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی چیست؟
Anonym
/ دسته ها: مقاله

تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی چیست؟

تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی چیست؟

 

 

تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی چیست؟


در مدار الکتریکی کولر گازی معمولی از یک ترموستات استفاده شده که به صورت دیجیتال ( قطع و وصل) عمل میکند. این ترموستات دما هوای برگشتی از فضای مورد نظر را سنجش و با رسیدن دما به حد تنظیم شده آن جریان برق کمپرسور را وصل و آن را روشن میکند. در کولر های گازی معمولی کمپرسور با حداکثر توان خود روشن و تا رسیدن به دما هوای محیط مطلوب به کار خود ادامه می دهد.
پس در زمان راه اندازی و شروع به کار کولرگازی معمولی افزایش لحظه ای جریان مصرفی تا 3 برابر می باشد به عنوان مثال یک کولرگازی که زمان کارکرد جریانی معادل ۱۰ آمپر مصرف میکند در لحظه راه اندازی جریانی در حدود 20 آمپر بصورت لحظه از شبکه برق شهر میکشد. حال با توجه به دیمانسیون برق اکثر منازل ۲۵ آمپر می باش و نباید فراموش شود که این میزان فقط جریان کولرگازی در لحظه راه اندازی می باشد اگر دستگاه یا وسیله برقی دیگری نیز در حال کار باشد جریان برق مصرفی بیش از حد مجاز بوده و با وجود کنتور های برق دیجیتال کاملا قابل ثبت می باشد.

نحوه کارکرد کولرگازی معمولی و معایب آن:


کولرگازی معمولی پس از روشن شدن با حداکثر توان برودتی شروع به کار کرده و پس از مدتی دما هوای محیط را به حد مطلوب می رساند و خاموش می شود. در این نوع عملکرد دو نکته و جود دارد:
1.    خاموش و روشن شدن مکرر باعث افزایش استهلاک کمپرسور ( تمام تجهیزات مکانیکی بیشترین استهلاک را در زمان روشن شدن و خاموش شدن دارند) می شود.
2.    برای کنترل و بهبود زمان روشن و خاموش شدن باید بین دمای روشن شدن و خاموش شدن دستگاه یک اختلاف قرار داد تا کولر گازی با کوچکترین تغییر دما روشن یا خاموش نشود این اختلاف دما ۱ الی ۳ درجه می باشد. در نتیجه دما محیط تحت پوشش کولر گازی معمولی همیشه دما متغیر داشته و دمای هوا دائما در حال افزایش و یا کاهش می باشد.

 

در کولر های گازی کم مصرف با نصب اینورتر در مسیر برق ورودی؛ کمپرسور را با سرعت کمتر و آرامتر راه اندازی می کند. اینورتر با کاهش ولتاژ و فرکانس برق ورودی به کمپرسور؛ سرعت لحظه راه اندازی کمپرسور یا موتور کولر را کاهش و پس از به حرکت درآمدن کمپرسور این دو پارامتر را تا حد مطلوب افزایش می دهد.
به همین دلیل در کولر گازی های اینوتر شما شاهد افت ولتاژ در لحظه شروع به کار کمپرسور نخواهید بود و کمترین فشار و آسیب را به سیم کشی و شبکه برق داخلی ساختمان وارد می کند. از همین رو این کولر گازی مناسب ساختمان هایی با سیم کشی ضعیف می باشد. به خصوص در ساختمان های قدیمی با سیستم سیم کشی قدیمی و فرسوده.
تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی به لحظه راه اندازی محدود نمیشود. کولر گازی هایی که به اینورتر مجهز هستند کنترل دمای بسیار مطلوب تری دارند وپس از نزدیک شدن به دمای تنظیم شده خاموش نمی شوند بلکه با تغییرات سرعت گردش بار برودتی ایجاد شده را کاهش میدهند این کار باعث یک بالانس انرژی می شوند یعنی گرمای ایجاد شده در محیط با گرمای جذب شده توسط کولر گازی اینورتر برابر می شود و دیگر لزومی به کارکرد کولر گازی با حداکثر توان وجود ندارد. در چنین شرایطی مصرف کولر گازی بسیار کم و در حد یک کولر آبی و حتی کمتر میشود.
نوسان کم دمای محیط، راه اندازی نرم و آرام کمپرسور و مصرف کمتر انرژی در زمان رسیدن کولر به دمای مناسب از مزایای کولر گازی اینورتر می باشد 


 

 


گروه تاسیساتی یزد تهویه در نظر دارد جهت  رفاه حال مشتریان از خدمات  و کارشناسی رایگان و  مشاوره ی رایگان شما را بهره مند سازد 
  مشاور فروش:09175956588  پناهی     
  آدرس:شعبه1-چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز,بعد از ساختمان بهزیستی,ساختمان نبش کوچه, طبقه 2 واحد 4
     شعبه2-بلوار صنایع,بعد از شهرک آرین به سمت گلستان,روبه رو شیمی گیاه بعد از کوچه 28 دکتر حسابی نبش کوچه 28/1
 شماره ثابت خدمات     07138380677

 

 

مطلب قبلی کولر آبی پوشالی و سلولزی
مطلب بعدی فیلتر هپا HEPA در کولر گازی و تهویه مطبوع
Print
1132 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید