دات نت نیوک
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
    • 77- 07138380670
    •   09175956588      
انواع کمپرسور کولر گازی اسپلیت
Anonym
/ دسته ها: مقاله

انواع کمپرسور کولر گازی اسپلیت

انواع کمپرسور کولر گازی


چند نوع کمپرسور داریم؟
سه نوع کمپرسور معروف داریم: کمپرسورهای اسکرول (Scroll)، پیستونی (Reciprocating) و روتاری (Rotary). کمپرسورها قطعاتی هستند که با استفاده از فشرده کردن و کاهش حجم گاز، باعث افزایش فشار آن می‌شوند. در کولرهای گازی، نقش اصلی را همین کمپرسورها بازی می‌کنند و از لحاظ ساختاری کاملا مشابه کمپرسور یخچال‌ها هستند. در بحث توان خنک‌سازی که پس از مصرف برق، پراهمیت‌ترین مشخصه‌ی یک کولر است، کمپرسورهای اسکرول بهترین عملکرد را دارند و انواع روتاری و پیستونی در شرایط متغیری قرار می‌گیرند؛ به همین دلیل نمی‌توان در موردشان نظری قطعی داد. در کولرهای امروزی، کمپرسور روتاری پرکاربردترین نوع است و انواع اسکرول با وجود عملکرد بهتر، خیلی کمتر استفاده می‌شوند. 
برو به بالاکمپرسور کولر گازی مدل پیستونی
همانطورکه از اسم این نوع کمپرسور نیز مشخص است، عملیات لازم جهت کمپرس کردن گاز در کولر گازی توسط یک پیستون و سیلندر انجام می‌شود. کمپرسور کولر گازی مدل پیستونی عملیاتی مشابه سیستم احتراق خودرو دارد. البته در اینجا احتراقی ایجا نمی شود. عملیات تراکم و انتقال مبرد یا گاز به این گونه است که مبرد موجود در محفظه کمپرسور توسط یک سیستم مکنده به داخل سیلندر هدایت می‌شود. پیستون به پایین حرکت کرده مبرد را متراکم می‌کند و با فشار زیاد به داخل سیستم کولر گازی می‌فرستد.


این نوع کمپرسور کولر گازی یکی از قدیمی ترین سیستم‌های کمپرسوری است که در کولر مورد استفاده قرار گرفته است و هنوز نیز کاربردهای خاص خود را دارد. کاربرد این نوع کمپرسور بیشتر در مناطق گرمسیر است. در قسمت‌هایی مثل جنوب یا قسمت‌های مرکزی ایران، کمپرسور پیستونی کولر گازی کاربرد زیادی دارد.
مصرف پایین و عمر بالای این نوع از کمپرسور کولر گازی از مزایای آن است. عیب خاصی که می‌توان برای این نوع کولر گازی نام برد، صدای آن است. کولر گازی که کمپرسور پیستونی داشته باشد صدای زیادی تولید می‌کند و گاهی ممکن است این صدا اذیت کننده نیز باشد. البته سرویس کردن آن به طور دوره ای، از صدای آن می‌کاهد.
کمپرسور کولر گازی مدل روتاری

کمپرسورهای روتاری، دستگاه‌هایی هستند که تمامی عملیات مکش مبرد و فشرده سازی آن را با استفاده از تیغه‌هایی انجام می‌دهند که به صورت دایره وار و در شیارهای خاص خود چرخش پیدا می‌کنند. نحوه کار این نوع از کمپرسور کولر گازی به این صورت است که گاز یا مبرد از سریق یک دریچه به داخل کمپرسور مکش می‌شود.
زمانی که مبرد وارد فضای کمپرسور روتاری می‌شود، توسط تیغه‌هایی که با سرعت در حال چرخش هستند به سمت قسمت خروجی فرستاده شده و کمپرس می‌شوند. در واقع فشار ایجاد شده توسط هدایت پره یا تیغه‌ها، باعث فشرده شدن مبرد و انتقال با فشار بالا به سیستم می‌شود.

 

کمپرسور کولر گازی اسپلیت

 


با توجه به نوع ساختار کمپرسور روتاری کولر گازی، عملکرد آن در مناطق سردسیر و مرطوب بهتر است. در نتیجه بیشتر این نوع کولر گازی را در غرب و شمال ایران می‌یابیم.
جدیدترین، به روز ترین و شاید بهترین کمپرسور کولر گازی، نوع مارپیچی است. این نوع از کمپرسور را اسکرال نیز نام گذاری می‌کنند. دو مارپیچ درون این نوع کمپرسور وجود دارد که بر خلاف یکدیگر حرکت می‌کنند. در واقع یکی از کمپرسورها ثابت و دیگری حرکت می‌کند؛ اما نحوه قرارگیری به گونه ای است که یکی برخلاف دیگری حرکت می‌کند. این حرکت به گونه ای تعبیه شده است که هم مبرد را فشرده می‌کند و هم آن را به سمت خروجی هدایت می‌نماید. این مارپیچ حلزونی کمترین سر و صدا را ایجاد می‌کند، مصرف برق پایینی دارد و به صورت کلی راندمان بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد. از کمپرسور اسکرال بیشتر برای کولرهای گازی بزرگ و ظرفیت زیاد استفاده می‌شود.


مدیر فروش : 09175956590  

آدرس شعبه1: شیراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز، بعد از ساختمان بهزیستی ساختمان نبش کوچه طبقه 2 واحد 4
شعبه 2: شیراز بلوار صنایع ، بعد از شهرک آرین به سمت گلستان ، روبرو شیمی گیاه بعد از کوچه 28 دکتر حسابی نبش کوچه 1-28

 

مطلب قبلی کولر گازی کم مصرف شیراز
مطلب بعدی اینورتر کولر گازی اسپلیت
Print
1232 رتبه بندی این مطلب:
2.0

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید