دات نت نیوک
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
    • 77- 07138380670
    •   09175956588      
DF45%$gG
/ دسته ها: مقاله

آموزش نحوه تمیز کردن فیلتر کولر گازی اسپلیت

یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های کولرگازی، که نقشی اساسی در عملکرد آن دارد فیلتر آن است.

 

چگونه فیلتر کولر گازی را تمیز کنیم؟

 

کار فیلتر کولر گازی، گرفتن گرد و غبار و ذرات موجود از هوا و در نهایت تصفیه آن است. تمیز کردن فیلتر کولر گازی که یکی از مراحل سرویس کولر گازی است، موجب بالا رفتن راندمان دستگاه می‌شود.. اما با این حال، ممکن است برای بسیاری از افراد، این سوال پیش آمده باشد که، چگونه فیلتر کولر گازی را تمیز کنیم؟ پس با ما باشید در این مقاله به شما آموزش می دهیم نحوه تمیز کردن فیلتر کولر گازی اسپلیت پس با ما باشید برای آموزشهای بیشتر در سایت کولر گازی اسپلیت و از آزموشهای رایگان ما بهره ببرید


 


 تمیز کردن فیلتر اسپلیت 


در اولین قدم برای تمیز کردن فیلتر اسپلیت و کولر گازی، باید ابتدا دستگاه را خاموش کنید. 
۱. ابتدا باید دریچه یا قاب بدنه بیرونی کولر گازی را باز کنید، تا به فیلتر دسترسی پیدا کنید. برای اینکار دستانتان را برای کنترل دریچه، سمت راست و چپ دستگاه گذاشته و ضامن‌ها و قفل‌های موجود دو طرف دستگاه را باز کنید. البته نحوه باز کردن دریچه در برند‌های مختلف کولر گازی، اندکی باهم تفاوت دارد. 
۲. اگر گرد و غباری روی فیلتر کولر گازی می‌بینید، فیلتر کثیف را به آرامی از محفظه جدا کرده و آن را بشوئید. هر دو فیلتر را از کولر گازی، با دقت جدا کنید.
۳. با استفاده از یک برس نرم و آب، به آرامی بدنه فیلتر را با دقت بشوئید. می‌توانید برای شستشوی بهتر و بیشتر، از مواد شوینده معمولی، برای تمیز کردن فیلتر استفاده کنید.
۴. بعد از شستشو فیلتر گازی، باید بگذارید فیلتر به خوبی خشک شود و هیچ رطوبتی روی آن باقی نماند. بعد از خشک شدن فیلتر وقت آن رسیده است که، آن را به درون دستگاه برگردانید.
۵. فیلتر را با دقت سر جای خودش گذاشته و به سراغ دریچه بیرونی کولرگازی بروید. دریچه جلویی را دوباره بسته و آن را کمی فشار دهید، تا بدنه سر جای خودش قرار بگیرد. به یاد داشته باشید از راه انداختن و روشن کردن کولرِ بدون فیلتر، پرهیز کنید.

 

فیلتر هوای کولر گازی را هر چند وقت یکبار تمیز کنیم؟


تمیز کردن فیلتر اسپلیت و کولر گازی، کارایی دستگاه را بالا برده و در میزان خنک کردن آن تاثیر گذار خواهد بود. این مسئله موجب کاهش مصرف انرژی دستگاه نیز می‌شود. بنابراین بهتر است زمانی را برای تمیز کردن فیلتر دستگاه بگذارید، 
تمیز نکردن به موقع فیلتر، می‌تواند روی سیستم تاثیر گذار بوده و حتی آلودگی و باکتری‌ها را از طریق هوای خروجی به محیط زندگی وارد کند، حتی می‌تواند باعث یخ زدگی کولر گازی نیز بشود.

 

جهت خرید کولر گازی اسپلیت 09175956588

آدرس نمایندگی فروش : شیراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز، بعد از ساختمان بهزیستی، طبقه فوقانی کتلت گوارا، طبقه 2 واحد 4 

مطلب قبلی نمایندگی کولر گازی اکسنت 24 هزار
مطلب بعدی نحوه تشخیص کولر گازی اسپلیت اینورتر
Print
228 رتبه بندی این مطلب:
4.0

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید