دات نت نیوک
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
    • 77- 07138380670
    •   09175956588      
کولر خورشیدی,مزایا و طرز کار آن
Anonym
/ دسته ها: مقاله

کولر خورشیدی,مزایا و طرز کار آن


 کولر خورشیدی دارای مزایای بسیاری است. استفاده از انرژی خورشید یک روش بسیار موثر برای تولید انرژی قابل بازیافت است. یکی از مزایای کولر خورشیدی این است که علاوه بر تامین انرژی لازم برای اهداف سرمایشی، می‌توان از انرژی به دست آمده از پنل‌های خورشیدی برای کاربردهای دیگری نیز استفاده کرد. بیشتر پنل‌های خورشیدی عمری بالغ بر بیست و پنج سال دارند و شما می‌توانید از پنل‌های خورشیدی به منظور تامین انرژی برای کاربردهای مختلف در محیط کار یا ساختمان محل زندگی خود بهره ببرید.

مهم‌ترین مزایای کولر خورشیدی


کولر خورشیدی

 با به کارگیری کولر خورشیدی می‌توانید از مزایای بسیار این سیستم‌های سرمایشی بهره‌مند شوید. آگاهی پیدا کردن از ویژگی‌ها، مزیت‌ها و معایب هرنوع سیستم سرمایشی به شما کمک می‌کند تا کولری مناسب با شرایط و نیازهای سرمایشی خود انتخاب کنید. انتخاب کولر مناسب نیز باعث کاهش هزینه‌های سرمایشی و افزایش اثر سرمایشی کولر می‌شود. به خصوص برای سرمایش محیط‌های صنعتی، انتخاب کولر مناسب علاوه بر تامین هوای خنک و تامین آسایش و رفاه حال کارکنان و افراد حاضر در ساختمان، باعث افزایش روند تولیدی و  پیشرفت صنعتی می‌گردد. انتخاب کولر صنعتی مناسب طول عمر و عملکرد ماشین آلات و ابزارهای صنعتی را نیز بهبود می‌بخشد. 

کولرهای خورشیدی در مدت زمان بسیار کوتاهی قابلیت خنک کردن ساختمانی با مساحت بزرگ را دارند. بسیاری از سیستم‌های سرمایشی دیگر برای خنک کردن هوای ساختمان نیاز به مدت زمان طولانی‌تری دارند. به خصوص اگر ساختمان مورد نظر شما دارای مساحت بزرگی باشد، کولر به مدت زمان بیشتری برای خنک کردن مناسب کل محیط نیاز خواهد داشت. اگر قصد دارید ساختمان مورد نظر خود را در مدت زمان بسیار کوتاهی خنک کرده و به دمای مطلوب برسانید، می‌توانید از کولرهای خورشیدی بهره ببرید.

 

یکی دیگر از مزیت‌های کولرهای خورشیدی این است که تقریباً صد درصد انرژی مورد نیاز خود را از انرژی نور خورشید دریافت می‌کنند. بهره‌گیری از انرژی خورشیدی به این معنا است که بدون داشتن هر گونه نگرانی در مورد هزینه‌های پرداخت مصرف انرژی، می‌توانید از اثر سرمایشی و هوای خنک تولید شده توسط کولرهای خورشیدی لذت ببرید. استفاده از کولر خورشیدی باعث کاهش چشمگیر هزینه‌های سرمایشی ساختمان مورد نظر شما می‌شود.

 

یکی دیگر از مزایای کولر خورشیدی این است که علاوه بر کاهش هزینه‌های سرمایشی، این کولرهای کم مصرف  یکی از سیستم‌های سرمایشی سازگار با محیط زیست به شمار می‌آیند. امروزه کم مصرف بودن انواع  دستگاه‌ها و سیستم‌های صنعتی یکی از موارد بسیار مهم است. اگر شما یکی از طرفداران حفاظت از محیط زیست هستید، کولر خورشیدی انتخاب ایده‌آلی برای شما خواهد بود. چرا که کولر‌های خورشیدی کمترین میزان مصرف انرژی را دارند و بدون ایجاد آلودگی کمترین آسیب را به محیط زیست وارد می‌کنند.

 

 شما با انتخاب و به کارگیری کولر خورشیدی کمک بسیاری به نگهداری محیط زیست و حفظ منابع طبیعی آن خواهید کرد. کولرهای خورشیدی برای خنک کردن هوای ساختمان مورد نظر از انرژی خورشید و آب استفاده می‌کنند که هر دوی این موارد از روش‌های سرمایشی طبیعی و بدون خطر برای محیط زیست هستند. کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای نقش موثری در جلوگیری از تخریب لایه‌ی اوزون دارد. کولرهای خورشیدی نیز به دلیل بهره گیری از روش‌های طبیعی سرمایشی باعث انتشار گازهای گلخانه‌ای در محیط زیست نمی‌شوند.

 

 کولر خورشیدی دارای چندین کاربرد است و می‌توان از آن در هر کجا استفاده کرد. برای مثال اگر ساختمان مورد نظر شما در نقطه‌ای دوردست از شهر واقع شده است و دسترسی به انرژی برق و گاز ندارید، می‌توانید از کولر خورشیدی استفاده کنید. پنل‌های خورشیدی روی سقف یا دیوارهای ساختمان قابل نصب هستند. این پنل‌ها، انرژی تابشی خورشید را تبدیل به  انرژی الکتریسیته کرده و باعث کار کردن کولر می‌شوند. در طول شب و ساعت‌هایی که هوا ابری است و نور آفتاب در دسترس نیست، کولر می‌تواند از انرژی ذخیره شده در داخل باتری استفاده کرده و به کار خود ادامه دهد. 

 سیستم‌های سرمایشی دیگر با افزایش دمای هوا، به مصرف میزان انرژی بیشتری برای خنک کردن مناسب محیط مورد نظر شما نیاز پیدا خواهند کرد. اما این امر در مورد کولر خورشیدی صدق نمی‌کند.  در واقع هر چقدر هوا آفتابی‌تر و گرم‌تر باشد، کولر خورشیدی انرژی بیشتری برای کارکردن خواهد داشت. هر چقدر که دمای هوا بیشتر شود، اثر سرمایشی کولر خورشیدی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

علاوه بر همه‌ی این موارد یکی از برترین مزایای کولر خورشیدی این است که شما می‌توانید از انرژی ذخیره شده در پنل‌های خورشیدی، برای کاربردهای دیگر نیز استفاده کنید. در واقع شما با خرید یک دستگاه کولر خورشیدی، منبع تامین انرژی رایگانی را برای کاربردهای گوناگون تهیه می‌کنید. ممکن است هزینه‌ای که برای خرید اولیه‌ی دستگاه کولر خورشیدی پرداخت می‌کنید گران‌تر از دیگر سیستم‌های سرمایشی باشد. اما با گذشت زمان متوجه خواهید شد که کاهش چشمگیر هزینه‌های مصرف انرژی، مبلغ پرداخت شده برای خرید دستگاه کولر خورشیدی را جبران کرده و باعث صرفه جویی اقتصادی می‌شود.

هنگام خرید کولر خورشیدی به کیفیت قطعات کولر و کارخانه‌ی سازنده‌ی آن دقت کنید تا از معتبر بودن کارخانه‌ی سازنده و دوام و قابلیت سرمایشی کولر مطمئن شوید. قبل از خرید، خدمات پس از فروش و شرایط ضمانت کولر خورشیدی را به دقت مطالعه و بررسی نمایید. خرید یک کولر خورشیدی با کیفیت باعث می‌شود که به مدت طولانی، بدون دردسر از مزایای کولر خورشیدی و اثر سرمایشی آن بهره‌مند شوید.

 

فن کولر خورشیدی

 

کولرهای خورشیدی در طرح‌ها و انواع مختلف ساخته شده و به بازار عرضه می‌گردند. برخی از این کولرها دارای مخزن آب با ظرفیت چهل و پنج لیتری هستند. برخی دیگر از کولرهای خورشیدی قابلیت استفاده در فضای باز بیرونی را نیز دارند. سرعت فن کولرهای خورشیدی دارای قابلیت تنظیم است و شما می‌توانید با توجه به نیازهای سرمایشی خود سرعت فن آن را کنترل نمایید. فن موجود در دستگاه کولر باعث می‌شود که هوای خنک شده توسط کولر با سرعت و قدرت بیشتری، در سراسر محیط اتاق به صورت یکنواخت توزیع شود. هم‌چنین، فن کولر علاوه بر توزیع هوای خنک، به تهویه‌ی هوا کمک کرده و آلودگی‌ها و گرد و غبار را از محیط دور می‌کند.

نحوه‌ی کار کولر خورشیدی
کولرهای خورشیدی از یک روش بسیار ساده برای خنک کردن هوا استفاده می‌کنند. به صورت خلاصه و کلی می‌توان گفت که کولرهای خورشیدی از روش تبخیر آب برای کاهش دمای  هوا بهره می‌برند. هوای گرم و خشک بیرون توسط دستگاه کولر جذب شده و از طریق توربین به داخل دستگاه هدایت می‌شود. سپس این هوای گرم و خشک از پدهای سرمایشی مرطوب عبور داده می‌شود. نتیجه‌ی این فرآیند، تبخیر آب و کاهش دمای هوا است.  با این روش علاوه بر کاهش دمای هوا، رطوبت مناسب برای محیط داخل ساختمان تامین می‌شود.

در مرحله‌ی اول انرژی تابشی خورشید توسط پنل‌های خورشیدی به انرژی الکتریسیته تبدیل می‌شود. سپس انرژی الکتریکی تولید شده در یک باتری ذخیره می‌گردد. هوای گرم و خشک توسط فن کولر هدایت شده و از پدهای سرمایشی مرطوب عبور می‌کند. این فرآیند باعث تولید هوای خنک و مرطوب می شود.

پدهای سرمایشی به صورت مرتب توسط پمپ آب مرطوب می‌شوند. هوای گرم و خشک توسط دمنده‌های قوی از پد سرمایشی عبور داده شده، و این امر باعث تبخیر آب می‌شود. تبخیر آب باعث کاهش دمای هوا می‌گردد. سپس هوای خنک شده توسط فن‌های دمنده کولر با سرعت و قدرت به محیط  مورد نظر انتقال داده می‌شود. وجود فن‌های دمنده باعث می‌شود که هوای خنک شده در مدت زمان کوتاهی در سر تا سر قسمت‌های ساختمان توزیع شود. کولرهای خورشیدی قابلیت خنک کردن فضاهای داخلی و خارجی را دارند. شما می‌توانید کولرهای خورشیدی را به راحتی روی بام یا دیوارهای ساختمان نصب کرده و از قدرت سرمایشی و تهویه هوای این کولرها بهره‌ ببرید.

 

نصب پنل خورشیدی روی بام

طراحی و ساخت کولرهای خورشیدی به گونه‌ای است که در هر مکان و محیطی می‌توانید از آنها استفاده کنید. برای مثال در مکان‌هایی که خارج از شهر هستند و دسترسی به انرژی برق و گاز ندارید، می‌توانید از کولرهای خورشیدی بهره ببرید. هم‌چنین کولرهای خورشیدی در شهرک‌ها و سایت‌های صنعتی کاربرد فراوانی دارند. علاوه بر این، در انباری‌ها و کارگاه‌های صنعتی، کشتی‌ها، و کارخانه‌ها می‌توان از اثر سرمایشی کولرهای خورشیدی استفاده کرد.  کولرهای خورشیدی در فضاهای باز نیز  کاربردهای بسیاری دارند. از جمله کاربردهای کولرهای خورشیدی در فضاهای باز می‌توان به استفاده از آنها در معدن‌ها، مزرعه‌ها، ساحل‌ها، صنایع کشاورزی، و جشن‌ها و مراسم برگزار شده در فضای باز اشاره کرد.

 

مزایای استفاده از کولر خورشیدی
کولرهای خورشیدی دارای مزایای بسیار زیادی هستند. به کارگیری کولر خورشیدی به عنوان یک روش سرمایشی بسیار موثر، تایید شده است. کولرهای خورشیدی انرژی لازم برای کار خود را از نور خورشید دریافت می‌کنند و بهره گیری از انرژی قابل بازیافت یکی از مزایای قابل توجه کولرهای خورشیدی است. از انرژی تولید شده توسط پنل‌های خورشیدی، علاوه بر اهداف سرمایشی می‌توان برای کاربردهای دیگری نیز استفاده کرد. به همین علت پنل‌های خورشیدی دارای کاربردهای زیادی هستند. شما می‌توانید انرژی لازم برای دیگر اهداف خود را از انرژی الکتریسیته تولید شده توسط پنل‌های خورشیدی به دست آورید.

 

بیشتر پنل‌های خورشیدی دارای طول عمر بسیار طولانی هستند. طول عمر متوسط پنل‌های خورشیدی تقریبا بیشتر از بیست سال است. البته هنگام خرید کولر، برای اطمینان ازکیفیت و طول عمر پنل خورشیدی باید دقت کنید که کارخانه‌ی سازنده آن دارای اعتبار کافی بوده، و استانداردهای لازم در ساخت و طراحی پنل خورشیدی را رعایت کرده باشد.

کولرهای خورشیدی به علت استفاده ازانرژی نور خورشید یکی از سازگارترین سیستم‌های سرمایشی با محیط زیست به شمار می‌آیند. روش سرمایشی کولر خورشیدی یکی از پاک‌ترین و سالم‌ترین روش‌های تهویه‌ی هوای خنک است. کولرهای خورشیدی هنگام تامین هوای خنک از مواد شیمیایی استفاده نمی‌کنند. همچنین، این سیستم‌های سرمایشی گازهای گلخانه‌ای مضر را وارد محیط زیست نمی‌کنند. دستگاه کولر خورشیدی نیز از روش طبیعی تبخیر آب برای تامین هوای خنک و رطوبت استفاده کرده، و محیطی مطبوع با هوای خنک و مرطوب را برای کار و زندگی فراهم می‌کند.

 

امروزه کارخانه‌های سازنده‌ی سیستم‌های سرمایشی کم مصرف بودن کولر را به عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کولرها می‌دانند. در ساختمان‌های صنعتی همواره هزینه‌های بالایی صرف خنک کردن محیط ساختمان صنعتی می‌شود. استفاده از کولر کم مصرف در کارخانه‌ها و ساختمان‌های صنعتی باعث کاهش هزینه‌های سرمایشی و صرفه جویی در مصرف انرژی می‌گردد. استفاده از کولر خورشیدی در ساختمان‌های صنعتی یک روش مقرون به صرفه و ایده آل برای تهویه و خنک کردن هوا است.

تفاوت اساسی ساختاری کولر خورشیدی با کولرهای اسپیلت معمولی در استفاده از کولکتور های خورشیدی است . در کولرهای گازی معمولی ، بخش زیادی از توان الکتریکی ورودی صرف متراکم کردن گاز مبرد می گردد (وظیفه کمپرسور )، کلکتورهای خورشیدی با افزایش دمای مبرد وفشرده سازی آن و انجام عمل سوپر هیت، میزان مصرف انرژی الکتریکی کمپرسور را تا حد زیادی . کاهش می دهند .درقسمت فوقانی کولکتورها ی خورشیدی مخزن آب گرمی نیز وجود دارد که طی شب از آب گرم آن برای افزایش دمای مبرد استفاده می کند.

 

برخی مشخصات کولر گازی

·         قابلیت سرمایش و گرمایش

·         سرت عمل کرد بالا (تغیرات دمایی سریع)

·         کاهش مصرف برق و هزینه

·         قفسه و روکش گوالوانیزه مقاوم

·         دوستدار محیط زیست

·         نصب آسان

·         دارای تاییدیه ازمراجع بین المللی معتبر

·         خدمات پس از فروش

یک سال گارانتی


گروه تاسیساتی یزد تهویه در نظر دارد جهت  رفاه حال مشتریان از خدمات  و کارشناسی رایگان و  مشاوره ی رایگان شما را بهره مند سازد 
  مشاور فروش:09175956588  پناهی     
  آدرس:شعبه1-چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز,بعد از ساختمان بهزیستی,ساختمان نبش کوچه, طبقه 2 واحد 4
     شعبه2-بلوار صنایع,بعد از شهرک آرین به سمت گلستان,روبه رو شیمی گیاه بعد از کوچه 28 دکتر حسابی نبش کوچه 28/1

 

مطلب قبلی علائم کلی کارکرد نامناسب کولرگازی و اسپلیت
مطلب بعدی سرویس کولر گازی در شیراز
Print
1461 رتبه بندی این مطلب:
4.5

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید