دات نت نیوک
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
    • 77- 07138380670
    •   09175956588      
کولرگازی اسپلیت چگونه کار می کند؟
Anonym
/ دسته ها: مقاله

کولرگازی اسپلیت چگونه کار می کند؟

کولرگازی اسپلیت چگونه کار می کند؟

 

کولر گازی سیستمی است که با تبدیل گاز به مایع و سپس مایع به گاز تولید سرما کرده یا به عبارت دیگر گرمای هوا را می گیرد. این کولرها در انواع مختلفی از جمله  کولرهای یک تکه یا پنجره‌ای، کولرهای دو تکه (اسپلیت)، کولرهای پرتابل (قابل حمل)، کولرهای ایستاده و کولرهای توکار وجود دارند. به طور کلی کولر گازی نام مصطلح برای کلیه دستگاههایی است که شامل چرخه سرمایش مبتنی بر تراکم و انبساط گاز است. این دستگاه ها، سیستم های تهویه مطبوع (Air Conditioner) نامیده می شوند.

 

در حالی که اکثر مردم کولر های گازی را با سرما یا تولید سرما مرتبط می‌دانند، علم خنک سازی منزل شما در واقع با انتقال گرما سروکار دارد. با از بین بردن آن گرما، هوای سرد باقی‌مانده خانه شما را خنک می‌کند. جالب است بدانید که کولر گازی و یخچال شما تا حد زیادی به یک روش کار می‌کنند. تفاوتشان این است که یخچال فریزر شما یک فضای عایق بندی شده کوچک را خنک می‌کند اما کولر گازی تان، هوای خانه، محل کار یا مکان های تجاری‌تان را در دمای مناسب نگه می‌دارد. کولر گازی می‌تواند دما، رطوبت یا کیفیت کلی هوا را تغییر دهد. به طور دقیق‌تر، کولر گازی با کشیدن انرژی گرمایی از هوای خانه، انتقال آن گرما به بیرون و جایگزین کردن هوای داخلی خانه با هوای سردتر، باعث خنک شدن فضای شما می‌شود.


قدم اول برای درک بهتر این سیستم، بررسی اجزای اصلی است. سیستم تهویه مطبوع یا همان کولر گازی اسپلیت شما دارای دو مؤلفه اصلی است: پنل داخلی و پنل خارجی که با هم کار می‌کنند تا در تمام طول سال دمای خانه‌تان مناسب نگه داشته شود. همان‌طور که از نامشان پیداست به ترتیب در فضای اتاق، و بیرون از آن نصب می‌شوند. در ادامه به شناخت اجزاء این پنل‌ها می‌پردازیم. به یاد داشته باشید کولر گازی های پرتابل و پنجره ای، یک تکه هستند و تنها یک پنل دارند.


پنل خارجی: کمپرسور – کندانسور (تقطیر کننده) – شیر انبساط (لوله مویین) – فن
پنل داخلی: فن خنک کننده – اواپراتور (تبخیرکننده) – فیلتر هوا – لوله تخلیه – دریچه

 

اینورتر چیست؟


کولر‌های گازی که وارد بازار می‌شوند به نام کولرهای گازی اینورتر و یا کم مصرف شناخته شده‌اند. اینورتر، نسل سوم کولر گازی است که به دلیل تغییر دور کمپرسور از خاموش و روشن شدن مکرر جلوگیری می‌شود. به زبان ساده‌تر اینورتر کیت الکترونیکی است که سر راه کمپرسور قرار دارد و باعث می‌شود که کمپرسور به صورت دور متغییر کار کند. به همین جهت باعث صرفه جویی در مصرف برق می گردد و هوای سردتری را تولید می‌کند. ر این کولر گازی  فرکانس متغیر به موتور منتقل می‌شود٬ به همین دلیل چرخش موتور‌ قابل کنترل است که در نهایت باعث مصرف کم انرژی می‌شود. کولر گازی اینورتر دارای گرید انرژی A است که از کولرهای گازی معمولی کم مصرف‌تر است.

 


 

تکنولوژی کولرهای گازی اینورتر
این کولرها به دلیل تبدیل برق متناوب به جریان برق مستقیم کم صدا بوده و دارای استارت تدریجی است.  جهت خاموش کردن متناوب دستگاه و کاهش انرژی مصرفی بهتر است که همیشه دمای کولر را روی ۲۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید.

تکنولوژی اینورتر، به این گونه است که دما به درجه‌ی تنظیم شده که رسید، کمپرسور دور موتور به جای خاموش شدن کاهش می‌یابد که ثابت نگه داشتن دما و صرفه جویی در مصرف انرژی را به دنبال خواهد داشت. کولرهای گازی که مجهز به اینورتر هستند جهت تنظیم حرارت استفاده می‌شوند. با این دستگاه می توان سرعت موتور و سرمایش آن را کنترل کرد.

تکنولوژی که در سیستم تهویه‌ مطبوع این کولرها به کار برده شده اینگونه عمل می‌کند، که کار کمپرسور با دور پایین شروع می‌شود و به تدریج افزایش دور را به دنبا خواهد داشت. از دیگر امتیازات تکنولوژی اینورتر می‌‌توان مصرف مدیریت شده٬ مصرف مدیریت شده و تهویه بهداشتی نام برد٬ که این محصول را نسبت به سایر نمونه های مشابه برتری داده است. همچنین عمر این مدل از دستگاه تهویه به نسبت مدل‌های قدیمی بیشتر است.

 

گاز موجود در اینورتر
گاز سردی که در اصطلاح به آن گاز فریونی گفته می‌شود، اصل نحوه‌ی کار کولر گازی را تشکیل می‌دهد. لوله‌های حاوی این گاز در موتر قوی کولر گازی که کمپرسور می نامند٬ به گردش در می‌آیند. زمانی که گاز به اپراتور می‌رسد باد سردی را به محیط بیرون وارد می‌کند. تمام اعمال مکش و پرتاب هوای سرد در کولر‌های گازی به وسیله‌ی کمپرسور صورت می‌گیرد.

دستگاه کنترل کننده اینورتر:
سرعت متغییر:
دستگاه تهویه هوای اینورتر که به عنوان تکنولوژی پیشرفته تر شناخته می شود از یک کمپرسور با سرعت متغییر به جای سرعت ثابت ساخته شده است. و اگر چه این فرآیند پیچیده تر از چیزی است که به نظر می رسد اما ماهیت سرعت متغییر دستگاه در زمان اجرا اجازه استفاده از قدرت کامل در همه زمان ها را نمی دهد و به جای آن می توان هر زمان که نیاز بود عملکرد را کنترل کرد. این کمپرسور به منظور تنظیم مداوم درجه حرارت به دلخواه طراحی شده است.

بهره وری انرژی:
زمانی که مساله بهره وری انرژی مطرح است سیستم تهویه اینورتر به عنوان دستگاهی با رتبه بندی A شناخته می شود و همچنین یک روش اقتصادی تر برای رسیدن به این مقصود است. این مساله به این معناست که برای دستگاه های مدل های اینورتر، سیستم خنک کننده و گرمایش به طور خودکار و با بهره وری انرژی بالا و روشی راحت و بدون مشکل است. این کار با سنسور تنظیم قدرت دستگاه با توجه به دمای فعلی محیط انجام می شود. این روش شبیه به روشی است که فشار یک اتومبیل ، هنگامی که فشار بر روی پدال گاز را افزایش یا کاهش می دهید، کنترل می شود.

بدون سر و صدا:
دستگاه تهویه هوای اینورتر در هنگام کار کردن بی صداتر است. این مساله به این دلیل است که برخلاف دستگاه های غیراینورتر، این دستگاه ها هر بار که به محدوده دمای خاصی رسیدند، به طور خودکار روشن و خاموش نمی شوند؛ در عوض، به طور مداوم بین حفظ و تنظیم دما با سرعت ثابت کار می کنند. همچنین، برخلاف کارکرد یک دستگاه غیراینورتر، دستگاه اینورتر برق کمتری مصرف می کند و در نتیجه، کمتر کار می کند. و این به این معناست که ساییدگی و اصطکاک دستگاه کمتر و عمرش طولانی تر است. در مقایسه با یک سیستم غیراینورتر، دستگاه تهویه هوای اینورتر برای خرید گران تر است اما به عنوان سرمایه گذاری عاقلانه در طولانی مدت، توصیه می شود.

 

 


گروه تاسیساتی یزد تهویه در نظر دارد جهت  رفاه حال مشتریان از خدمات  و کارشناسی رایگان و  مشاوره ی رایگان شما را بهره مند سازد 
  مشاور فروش:09175956588  پناهی     
  آدرس:شعبه1-چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز,بعد از ساختمان بهزیستی,ساختمان نبش کوچه, طبقه 2 واحد 4
     شعبه2-بلوار صنایع,بعد از شهرک آرین به سمت گلستان,روبه رو شیمی گیاه بعد از کوچه 28 دکتر حسابی نبش کوچه 28/1

 

مطلب قبلی سیستم سرمایش خورشیدی
مطلب بعدی شارژ گاز کولرگازی و اسپلیت
Print
3780 رتبه بندی این مطلب:
2.6

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید