دات نت نیوک
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
    • 77- 07138380670
    •   09175956588      
کولرهای صنعتی بزرگ
Anonym
/ دسته ها: مقاله

کولرهای صنعتی بزرگ

 

مزایای کولر صنعتی:


از مزایای کولر صنعتی بزرگ می‌توان به قابلیت بالایی سرمایش آن اشاره کرد. کولر صنعتی بزرگ قابلیت بالایی در تهویه و خنک سازی فضاهای بزرگ باز و سرمایش منطقه‌ای حتی در مواقعی که رطوبت هوا بالا باشد را دارد. یکی دیگر از مزایای کولر صنعتی بزرگ این است که راهکار مقرون به صرفه و کارآمدی برای تامین سرمایش یک محیط کار ایده‌آل صنعتی است.

قابلیت سرمایشی کولر صنعتی بزرگ
علاوه بر کارایی و قدرت سرمایشی کولر دمای هوای خروجی از تجهیزات سرمایشی بستگی به درجه حرارت محیط و رطوبت هوا نیز دارد. هم‌چنین جریان مداوم هوا که توسط دمنده‌های کولر صنعتی ایجاد می‌شود باعث می‌شود که دمای هوا ۴ الی ۶ درجه خنک‌تر از دمای واقعی به نظر برسد. میزان آب مصرفی کولر نیز به اندازه‌ی کولر، شرایط آب و هوایی، رطوبت هوای محیط، و نحوه‌ی استفاده از دریچه‌ی تخلیه بستگی دارد.

کاربردهای کولر صنعتی بزرگ:


از کولر صنعتی بزرگ در کارخانه‌ها برای اهداف سرمایشی استفاده می‌شود. سرمایش در کارخانه‌های صنعتی از نیازمندی‌های ضروری به شمار می‌آید. گرمای بیش از اندازه‌ی تولید شده از ماشین آلات در هنگام کار می‌تواند به تجهیزات کارخانه آسیب برساند. علاوه براین گرمای بیش از اندازه محیط کار را برای کارکنان به مکانی نامناسب تبدیل می‌کند. کولر صنعتی را می‌توان در یک جا یا نقاط مختلف کارخانه به خصوص در قسمت هایی از کارخانه که نیاز به خنک سازی و تهویه‌ی مناسب دارند نصب کرد.

یکی دیگر از کاربردهای کولرهای صنعتی به کارگیری آن‌ها در انباری‌ها است. در ماه‌های گرم سال متعادل نگه داشتن دمای انباری به منظور حفظ و نگهداری  مواد داخل انباری اجتناب ناپذیر است. در انباری‌ها می‌توان از کولرهای ثابت یا کولرهای قابل حمل و جابه‌جایی بهره برد.

کولرهای صنعتی در فروشگاه‌های زنجیره ای، مراکز خرید، مغازه های بزرگ، و مراکز تجاری با هدف تامین سرمایش محیط، به کار گرفته می‌شوند. هم‌چنین در رستوران‌های بزرگ، تامین هوای مطبوع محیط یکی از عوامل ضروری محسوب می‌شود. محیط رستوران و هتل، نه تنها برای کارکنان، بلکه برای مشتریان نیز باید کاملاً مطبوع و مناسب باشد.

در اداره‌ها و دفاتر بزرگ با معماری داخلی باز نیز برای خنک سازی محیط از کولرهای صنعتی استفاده می‌شود. هم‌چنین به کارگیری کولرهای صنعتی بزرگ در سرمایش محیط مدرسه‌ها و موسسات آموزشی از راهکارهای سرمایشی موثر و مقرون به صرفه  به شمار می‌آید.

برای خنک کردن محیط کارگاه‌ها نیز کولر صنعتی به دلیل نصب و نحوه کار آسان، بسیار مناسب است. علاوه بر این کولر صنعتی قدرت سرمایشی سریع و موثری دارد.


کولرهای صنعتی به طور عمده دارای دو نوع اصلی هستند.

کولرهای صنغتی قابل حمل

کولرهای صنعتی ثابت

 

کولر قابل حمل را می‌توان در هر نقطه از محیط نصب و راه اندازی کرد. این کولر هم در فضای بسته و هم در فضای باز قابل استفاده است. اما کولرهای صنعتی بزرگ ثابت دارای کانال‌های بزرگی هستند که حداکثر حجم جریان هوا را از خود عبور می‌دهند. این کولرها برای تامین سرمایش کافی، حدود  2350  متر مربع در دقیقه، هوا پمپ می‌کنند. یکی از مزایای کولرصنعتی بزرگ این است که برای تامین سرمایش محیط‌های بسیار بزرگ و کارخانه‌ها مناسب هستند.

 

همواره درجه دمای داخل ساختمان‌های صنعتی بالاتر از دمای محیط بیرونی است. قسمت بیرونی ساختمان گرمای تابشی خورشید را جذب کرده و آن را به داخل ساختمان انتقال می‌دهد. علاوه بر این گرمای تولید شده توسط ماشین آلات و تجهیزات صنعتی باعث بالا رفتن بیشتر دمای داخل ساختمان می‌شود. در این شرایط برای سرمایش هوا به یک کولر صنعتی بزرگ نیاز است. این کولرها نسبت به کولرهای کوچک قابل حمل قدرت سرمایشی بسیار بالاتری دارند.

از دیگر مزایای کولر صنعتی بزرگ این است که هوای خنک شده را مستقیماً وارد محیط مورد نظر می‌کند. هم‌چنین کولرهای صنعتی هوای گرم تولید شده توسط تجهیزات صنعتی را، از دریچه‌های سقف خارج کرده و به بیرون انتقال می‌دهند. طی این فرآیند هوای گرم و هوای سرد با یکدیگر ترکیب نمی‌شوند. اما در کولرهای کوچک قابل حمل هوای خنک تولید شده توسط کولر با هوای اطراف کولر ترکیب می‌شود و این امر از راندمان سرمایشی کولر می‌کاهد. به همین دلیل کولرهای صنعتی بزرگ ثابت دارای کارایی و اثر سرمایشی بیشتری هستند.

یکی دیگر از مزایای کولر آبی صنعتی بزرگ این است که هوای محیط را تصفیه نیز می‌کند. هوای داخل محیط‌های صنعتی، به علت کار ماشین آلات و تجهیزات صنعتی همواره پر از دود و آلودگی است. وجود آلودگی در فضا سلامت کارکنان را به خطر انداخته و هم‌چنین طول عمر دستگاه‌های صنعتی را می‌کاهد. هوای خنک تولید شده توسط کولر، بدون استفاده از فیلتر اضافی، تمیز و تصفیه شده است. درواقع گرد و غبار موجود در هوا در پد مرطوب کولر به دام افتاده و دیگر وارد محیط نمی شوند. هم‌چنین به علت وجود کانال کشی می‌توانید سیستم فیلتراسیون جانبی را نیز نصب کنید.

مراقبت و نگهداری از کولر صنعتی بزرگ
در نهایت به چند مرحله‌ی ساده در مورد نحوه‌ی نگهداری و بالابردن طول عمر کولر صنعتی اشاره می‌کنیم. قبل از رسیدن فصل گرما کولر را از منبع تغذیه خود جدا کنید. کلیه پوشش‌های ضد آب و پدهای فیلتر را جدا کرده و کاملاً تمیز کنید. اگر پدها نیاز به تعویض دارند آن‌ها را با پدهای جدید جایگزین کنید. آب کولر را تخلیه کرده و منبع آب را با آب تازه و تمیز پر کنید.

در پایان فصل گرما کولر را از منبع تغذیه جدا کرده و با استفاده از یک برس عمل رسوب زدایی را انجام دهید. آب داخل لوله‌ها و مخزن کولر را به صورت کامل تخلیه کنید. پدهای فیلتر و شلنگ‌ها را جدا کنید و صبر کنید تا کاملا خشک شوند. تمام قطعات داخلی کولر را خشک کنید. در صورت لزوم برای جلوگیری از آسیب دیدن کولر، آن را در پوشش مناسب قرار دهید.


کولر صنعتی از لحاظ ساختار بسیار شبیه زنت با این تفاوت که کویل گرمایی بر روی آن قرار ندارد و فقط سیستم سرمایی بر روی کولر صنعتی قرار دارد. سیستم سرمایش کولر از طریق سیستم پوشال و آب افشان عمل مى کند که به سیستم لوله کشى آب شهرى متصل است که این نوع کولر ها به دو صورت آکسیال و سانترفوژی (بلوئری) عرضه می شود.
تفاوت کولر آبی با کولر صنعتی:
کولر های صنعتی شرکت وی سی صنعت با ظرفیت مناسب و در شرایط ایده آل می توانند دمای خشک هوای عبوری را تا حد دمای مرطوب کاهش دهند و قادر به کاهش کمتر از آن نیستند که این دما در تهران معمولاً 21 درجه است و در اوقات مختلف کمی تغییر می کند. این نوع از کولر به عنوان سیستم سرمایش تبخیری با اخذ گرمای محسوس از هوای عبوری موجب افزایش گرمای نهان هوا می شود، از این رو تعویض هوا نقش عمده ای در کاهش دمای این نوع کولر دارد.
کولرهای صنعتی اگر چه شبیه کولرهای آبی موجود در بازار هستند اما از نظر عملکرد تفاوت چشمگیر و محسوسی با آنها دارند. چون اولاً دبی این نوع کولر ها بر اساس سی اف ام واقعی و تست شده می باشد در صورتی که دبی کولر های آبی موجود در بازار معمولاً نصف ظرفیت اسمی آنهاست. ثانیاً کولر های صنعتی شرکت وی سی صنعت بسته به ظرفیت آنها دارای دو تا سه مرحله پد سلولوزی 10 سانت می باشد که این موضوع در سرمایش بیشتر آنها تاثیر کاملاً محسوسی دارد در صورتی که کولرهای آبی موجود در بازار تنها دارای یک مرحله پوشال 5 سانت می باشد. ثالثاً کلیه تجهیزات کولر صنعتی اعم از پد سلولوزی داخل یک باکس شبیه باکس هواساز تعبیه شده اند و از معرض آفتاب به کلی دور هستند در صورتی که پوشالهای کولر آبی معمولاً در معرض آفتاب می باشند.
در مقایسه بین کولر صنعتی و سایر سیستم های سرمایش تبخیری مثل ایرواشر، کولر صنعتی از صرفه اقتصاد بالاتری برخوردار است. این در حالی است که کیفیت سرمایش آنها یکسان است. کولر صنعتی در قیاس با سایر سیستم های سرمایش تراکمی مثل پکیج و چیلر و هواساز، با وجود کیفیت پایین تر هوا (ایجاد رطوبت بالا) بدلیل صرفه اقتصادی بسیار بالا بطور عمده مورد استفاده قرار می گیرد. در نهایت می توان گفت کولر صنعتی بهترین وسیله سرمایشی برای مناطق خشک می باشد.

تعیین ظرفیت کولر صنعتی:
برای تعیین ظرفیت کولر صنعتی بر اساس (cfm) می توان حجم فضا را بر اساس فوت مکعب بر تعداد دفعات تعویض هوا در دقیقه تقسیم کرد که حاصل آن ظرفیت کولر بر اساس (cfm) میباشد.
دفعات تعویض هوا بنا به شرایط آب و هوایی محل بین 1.5 تا 3 بار در دقیقه منظور می شود که میانگین آن را می توان 2.5 بار در نظر گرفت. بنابراین می توان به طور تقریبی ظرفیت کولر آبی را به ازای هر متر مکعب فضا 15 CFM در نظر گرفت. همچنین به ازای هر 10 درجه فارنهایت کاهش دمای خشک ورودی به کولر به ازای هر 1000 CFM تقریباً 1.24 GPH آب مصرف می شود.
آپشن های سفارشی:
1- در صورت نیاز بلوئر فن های کولر های صنعتی با برند نیکترا ساخت کشور ایتالیا ارائه می گردند که ما به التفاوت قیمت آنها بر مبنای قیمت روز محاسبه می گردد. همچنین الکتروموتور های فوق با برند ژن می باشند که در صورت نیاز این برند می تواند به زیمنس تغییر کند و ما به التفاوت قمیت آن بر اساس اختلاف لیست قیمت ژن و زیمنس محاسبه می گردد.

2- در صورت نیاز کولر های صنعتی همراه با اینورتر ارائه می گردند و قابلیت تغییر دور فن را از پایین ترین سی اف ام تا بالاترین حد آن فراهم می آورد.
3- دمپر هوای تازه و هوای برگشت جهت سیر کوله هوا به صورت سفارشی بر روی کولر های صنعتی ارائه می گردند که 5% مبلغ به قیمت های فوق افزوده می گردد.
4- در صورت نیاز کویل گرمایشی به کولر های صنعتی افزوده می شود که به آن زنت اتلاق می شود.
ویژگی  کولر صنعتی :
  *محاسبه بار سرمایی محیط  توسط نرم افزار محبوب کریر برای این کولر ها.
  *بدنه کولر از ورق گالوانیزه ساخته شده است و در صورت سفارش پوشش رنگ الکترواستاتیک کوره ای بر روی آن قرار می گیرد.
  *دمپر هوای برگشت و هوای تازه برای کولر صنعتی بصورت اختیاری می باشد.

موارد استفاده کولر صنعتی:

کولر ها درمجتمع های صنعتی, ورزشی, پذیرایی و فرهنگی, مساجد, مرغداری ها, آشیانه های پرواز, پادگانها, بیمارستانها, مدارس, دانشگاه ها, نمایشگاه ها و غیره ..



گروه تاسیساتی یزد تهویه در نظر دارد جهت  رفاه حال مشتریان از خدمات  و کارشناسی رایگان و  مشاوره ی رایگان شما را بهره مند سازد 
  مشاور فروش:09175956588  پناهی     
  آدرس:شعبه1-چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز,بعد از ساختمان بهزیستی,ساختمان نبش کوچه, طبقه 2 واحد 4
     شعبه2-بلوار صنایع,بعد از شهرک آرین به سمت گلستان,روبه رو شیمی گیاه بعد از کوچه 28 دکتر حسابی نبش کوچه 28/1

 

مطلب قبلی نکات تعمیر و سرویس کولرآبی
مطلب بعدی تعمیر پمپ کولرآبی(واتر پمپ)
Print
2397 رتبه بندی این مطلب:
3.4

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید