دات نت نیوک
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
    • 77- 07138380670
    •   09175956588      
DF45%$gG
/ دسته ها: مقاله

نمایندگی کولرگازی اسپلیت

تاریخچه کولر گازی

 

 

اولین ایده سیستم های خنک کننده در مصر باستان شکل گرفت که نی ها را به وسیله آب تر کرده و در پشت پنجره ها آویزان می کردندکه تبخیر این نی ها بر اثر جریان هوا  باعث ایجاد باد خنک در آن محل می شد.  در رم باستان نیز در خانه ها قنات هایی وجود داشت که با گردش هوا داخل ای چاه ها جریان هوای خنک ایجاد می شد. اما نشانه اعلاء سیستم خنک کننده در کشور ایران شکل گرفته است. در ایران با ساخت بادگیر ها جریان هوا را برای خانه های خود ایجاد می کردند. 
سیستم های تهویه مطبوع مدرن با پیشرفت علم شیمی در قرن 19 ظهور کرد و برای اولین بار در سال 1902 ویلیس کریر مخترع آمریکایی کولر گازی را در مقیاس بزرگ تولید و عرضه کرد.  با ورود کولر گازی در سال 1920 به منازل مسکونی حجم زیادی از مهاجرت به خط خورشید آمریکا آغاز گردید.
ویلیس کریر در سال 1902  به استخدام شرکت بوفالو در نیویورک در آمد و در انجا به دنبال راه حلی برای خنک کردن دستگاه های چاپ بود که منجر به اختراع دستگاه کولر گازی گردید. اولین دستگاه کولر گازی در 17 جولای 1902 شروع به کار کرد.  دستگاه کریر بیشتر به کنترل رطوبت تا کنترل دما می پرداخت. کریر ب جای گردش هوا در دور کویل گرم این گردش را در دور کویل سرد که پر از آب سرد بود انجام داد که باعث خنک شدن هوای خروجی می شد  و در نتیجه این کار باعث کنترل رطوبت اتاق می شد. کنترل رطوبت و دمای اتاق باعث حفظ هم ترازی جوهر و کاغذ می شود در نتیجه کیفیت چاپ بسیار بالاتر می شود

 

 

 کولرگازی اسپلیت

 

 

 

تکنولوژی ایجاد شده توسط کریر باعث افزایش بهره وری محل های کار شد و این دلیلی شد که او شرکت تهویه مطبوع کریر را در آمریکا افتتاح کند و از اینجا بود که استفاده از کولر گازی در منازل و اتومبیل افزایش یافت به طوری که در سال 1950 استفاده از کولرگازی در منازل افزایش چشمگیری داشت.  وقتی در سال 1933 اولین  خانه شخصی در چاپل هیل کارولینای جنوبی مجهز به کولر گازی گردید هیچ کس فکرش را نمی کرد که روزی کولر های گازی عضوی جدا نشدنی از خانه باشند.
در سال 1945 روبرت شرمن در ماسچوست موفق به اختراع کولر گازی قابل حمل که در پشت پنجره نصب می شد و علاوه بر کنترل دما و رطوبت مجهز به فیلتر برای تصویه هوا بود شد. در همین زمان بود که طرح او توسط یک شرکت تولیدی بزرگ دزدیده شد و او از این طرح نتوانست منفعت مالی ببرد. اما دستگاه او به سرعت در بازار با استقبال مواجه شد.

مشاور فروش :  09175956588    
دفتر  فروش   : 07183830672

دفتر فروش : شیراز ، چهار راه هوابرد به سمت چهار راه سرباز ، بعد از ساختمان بهزیستی ، ساختمان 2 طبقه ، نبش کوچه ، ورودی A، طبقه 2 ، واحد 4 
فروشگاه: شیراز بلوار صنایع –بعد از شهرک آرین به سمت گلستان،روبروی شیمی گیاه –بعد از کوچه 28 دکتر حسابی
 

مطلب قبلی کولر گازی اسپلیت گری
مطلب بعدی کثیف شدن فیلتر هوای کولر گازی اسپلیت
Print
984 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید