دات نت نیوک
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
    • 77- 07138380670
    •   09175956588      
نصب صحیح فن و عملکرد فن کولر گازی اسپلیت
Anonym
/ دسته ها: مقاله

نصب صحیح فن و عملکرد فن کولر گازی اسپلیت

نصب صحیح فن و بهبود عملکرد فن در در روزهای گرم تابستان

 

در برخی شرایط ممکن است هوای بیرون ساختمان گرم‌تر از هوای داخل اتاق باشد. به این دلیل که هدف اصلی استفاده از فن تامین رفاه وآسایش افراد داخل ساختمان است، باید راهی پیدا کرد که هوای داخل ساختمان برخلاف هوای بیرون خنک بماند. در صورت دمیدن باد ملایم و نسیم، باز گذاشتن پنجره می‌تواند به تبخیر آب بدن و خنک کردن افراد کمک کند. اما همیشه نمی‌توان وجود باد ملایم و وزیدن نسیم را تضمین کرد. در این شرایط باز گذاشتن پنجره باعث می‌شود که هوای خنک داخل اتاق از پنجره خارج شده و هوای اتاق گرم‌تر شود. در این شرایط بهتر است از ترکیب فن و دستگاه کولر استفاده شود. با استفاده از دستگاه فن کولر می‌توانید هوای خنک کافی را تولید کرده و سپس توسط فن هوای خنک شده را در سراسر اتاق به صورت یکنواخت توزیع نمایید.
اگر دستگاه کولر یا سیستم تهویه‌ی هوا در اختیار ندارید بهتر است فن را در جهتی که باد تولید شده از آن رو به شما باشد قرار دهید. در شرایطی که هوای بیرون گرم‌تر از هوای داخل اتاق است، نباید پنجره‌ها را باز بگذارید. یکی از نکاتی که در مورد فن‌ها باید بدانید این است که فن‌ها هوای خنک را تولید نمی‌کنند. فن‌ها با ایجاد جریان هوا باعث می‌شوند احساس خنکی به انسان دست بدهد. بنابراین هنگامی که داخل اتاق مورد نظر حضور ندارید، کار کردن فن تاثیری در خنک کردن هوای اتاق نخواهد داشت. حتی کار کردن بیش از اندازه‌ی موتور فن در ساعت‌هایی که به آن نیاز ندارید، باعث تولید گرمای بیشتر می‌شود.
گاهی اوقات نیاز به تولید هوای خنک ندارید. در این شرایط می‌توانید تنها با ایجاد جریان هوا توسط فن محیط مطلوبی را برای کار یا زندگی فراهم کنید. به کارگیری فن‌ها یک روش مقرون به صرفه و اقتصادی است. اما باید گفت که در روزهای بسیار گرم و در آن دسته از مناطقی که تابستان‌های بسیار داغ دارند، با به کارگیری فن‌ها به تنهایی، قادر به تامین هوای خنک و مطبوع نخواهید بود. در این شرایط بهتر است از سیستم‌های سرمایشی و کولرهای دیگر برای تامین هوای خنک کمک بگیرید.
برای اینکه کولر آبی بتواند درجه حرارت محیط را به شرایط رفاه برساند، محدودیت های دمایی ویژه ای وجود دارند که باید مورد توجه قرار گیرند:
در شرایطی که دمای هوا بالای ۴۰ درجه سانتی گراد است، استفاده از کولرهای آبی معمولی نمی تواند درجه حرارت آسایش و رفاه را برای کاربران تأمین نماید.
در چنین شرایط دمایی ای کولرهای آبی قادرند تنها بصورت نسبی دمای هوا را کاهش دهند. البته درصورت استفاده از چندین کولر می توان به دمای رفاه دست یافت اما هزینه های مربوط به تعداد بیشتری کولر آبی می تواند قابل توجه باشد.

 نصب صحیح فن کولر گازی اسپلیت 


در شرایط هوایی با حداکثر درجه حرارت ۴۰ درجه درصورتی که میزان رطوبت نسبی موجود در هوا اندک باشد، کولر آبی می تواند دمای آسایش را تأمین نماید.
استفاده از کولرهای گازی برای چنین شرایط آب و هوایی نمی تواند گزینه مناسبی باشد، چراکه لازم است تعداد بیشتری از کولرهای گازی نصب شوند تا نتیجه ای مشابه با کولر آبی ارائه دهند.

نکته قابل توجه در مورد شرایط دمایی بالای ۴۰ درجه، قابلیت استفاده از کولرهای آبی سلولزی است.
در این نسل از کولرهای تبخیری به جای پوشال از پدهای سلولزی به عنوان واسط تبخیری استفاده شده است. میزان بهره وری این سیستم ها بسیار بالاست و می تواند ضمن صرف انرژی کمتر، کاهش دمای بیشتر و بهتری را در اختیار کاربران قرار دهد.

راندمان تبخیر در کولرهای آبی موضوع بسیار مهمی است که بصورت جداگانه و تخصصی در مقالات پیشین بررسی شده است. میزان راندمان و بازدهی بالاتر از ۷۵ درصد برای انواع سیستم های سرمایشی راندمانی قابل قبول می باشد. هم چنین براساس استانداردها کولری که بتواند رضایت ۸۰ درصد از کاربران را به خود جلب نماید کولری مطلوب به حساب می آید. کولرهای آبی سلولزی دارای راندمان عملکرد بالای ۸۰ درصد در شرایط دمایی متعارف و رطوبت نسبی اندک می باشند.

مشاور فروش :  09175956588    
دفتر  فروش : 07183830672

دفتر فروش : شیراز ، چهار راه هوابرد به سمت چهار راه سرباز ، بعد از ساختمان بهزیستی ، ساختمان 2 طبقه ، نبش کوچه ، ورودی A، طبقه 2 ، واحد 4 
فروشگاه: شیراز بلوار صنایع –بعد از شهرک آرین به سمت گلستان،روبروی شیمی گیاه –بعد از کوچه 28 دکتر حسابی

 

 

مطلب قبلی جریان هوای کولر گازی اسپلیت
مطلب بعدی اهمیت سیستم های سرمایشی
Print
1492 رتبه بندی این مطلب:
3.8

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید