دات نت نیوک
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
    • 77- 07138380670
    •   09175956588      
DF45%$gG
/ دسته ها: مقاله

سرما سازی در کولر گازی اسپلیت

سرما سازی در کولر گازی اسپلیت

 

 

نحو ه سرما سازی در کولر گازی
چگونگی ایجاد سرما در بسیاری از وسایل سرما ساز مانند کولر ، یخچال ، آب سرد کن و … مشابه است ، در کولر گازی ، همانند یخچال ، از تبدیل گاز به مایع بوسیله افزایش فشار و در نتیجه تولید سرما که در اثر تبدیل مایع به گاز ایجاد می‌شود. برای رسیدن به هدف مورد نظر (خنک نمودن محیط) استفاده می‌کنند. تنها تفاوت را می‌توان در خنک کردن کندانسور (رادیاتور) دانست که در کولر گازی بوسیله هوای دمیده شده بر روی آن گرمای لازم گرفته می‌شود. در حالی که در یخچال برای داشتن هوای خنک از دمیدن هوا بر روی اواپراتور استفاده می‌گردد.
اطلاعات فنی:
 مطلع بودن از طرز کار کولر گازیها می تواند در استفاده صحیح و نگهداری از آنها سودمند باشد.
کولر گازی دستگاه مکانیکی می باشد برای تولید سرما در محیط های بسته ، این دستگاه با مصرف انرزی برق می تواند دمای محیط تا حد زیادی کاهش دهد . در این دستگاه گاز مبرد یا فریون در یک سیکل بسته تحت فشار تبدیل به مایع شده و سپس مجدا تبخیر می شود . در حین عمل تبخیر به علت پایین بودن نقطه جوش گاز مبرد و سرعت تبخیر بالای آن گرمای زیادی از محیط جذب شده و نتیجتا سرما ایجاد می شود .
آب هم در زمان تبخیر گرمای محیط را جذب می کند . مانند وقتی که بدن شما خیس است و روی پوست بدن تبخیر انجام می شود و شما احساس سرما می کنید . ولی این کاهش دما در رابطه با آب حدی دارد بستگی به دمای مرطوب محیط و نقطه جوش آب دارد .
  حال اگر سیال دیگری بجز آب با نقطه جوش پایین تری مانند الکل داشته باشیم . بعلت سرعت تبخیر بیشتر در واحد زمان ، در حین عمل تبخیر سرمای بیشتری ایجاد می شود .برای همین است که گاهی برای پایین آوردن سریع دمای بدن فردی که تب شدیدی دارد از محلول آب و الکل استفاده می کنیم . به همین دلیل در کولرهای گازی از سیالی با نقطه جوش پایین تر از ۲۰- درجه سلسیوس استفاده می کنیم .، که در شرایط عادی بصورت گازوجود دارد .

 

سرما سازی در کولر گازی اسپلیت

 


کمپرسور در کولرهای گازی وظیفه فشرده کردن این گاز را در محیطی بسته به عهده دارد تا بتوانیم این گاز را به مایع تبدیل کنیم . ولی گاز فشرده شده در این حالت گرم شده است . در کولر گازی مبدل حرارتی یا رادیاتوری بنام ” کندانسور” به کمک یک فن دمنده دمای گاز فشرده شده یا مایع شده را کاهش می دهد . سپس با ایجاد یک افت فشار در مسیر عبور سیال فشرده شده ، در مبدل حرارتی دیگری به نام” اواپراتور” یا ” تبخیر کننده” مبرد تبخیر می گردد و باعث سرد شدن لوله ها و پره های اطراف اواپراتور می شود . با عبور دادن هوای گرم درون اتاق بوسیله یک فن دمنده ازمیان پره های سرد شده ، هوا نیز سرد شده و به درون اتاق جریان می یابد .
پس از انجام عمل تبخیر در اواپراتور ، مبرد مجددا به گازتبدیل شده و به سمت کمپرسور هدایت شده تا دوباره فشرده شده و سیکل کاری کولر گازی تکرار گردد.


 مدیر فروش  :09175956588
آدرس شعبه1: شیراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز، بعد از ساختمان بهزیستی ساختمان نبش کوچه طبقه 2 واحد 4
شعبه 2: شیراز بلوار صنایع ، بعد از شهرک آرین به سمت گلستان ، روبرو شیمی گیاه بعد از کوچه 28 دکتر حسابی نبش کوچه -28/1

مطلب قبلی قطعات کولر گازی اسپلیت
مطلب بعدی قیمت کولر گازی اسپلیت
Print
1080 رتبه بندی این مطلب:
4.0

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید