دات نت نیوک
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
شیراز، بلوار سرباز ، جنب سازمان بهزیستی ، طبقه فوقانی کتلت گوارا ، طبقه 2 ، واحد 4
    • 77- 07138380670
    •   09175956588      
دلایل صدای پنل کولرگازی
Anonym
/ دسته ها: مقاله

دلایل صدای پنل کولرگازی

دلایل صدای کولر گازی چیست:


کولرهای گازی یا اسپیلت ها از دو قسمت تشکیل شده اند و پنل داخلی در داخل ساختمان و پنل خارجی در فضای بیرون از منزل در فضای آزاد نصب می شود.گاهی وجود برخی از عوامل خارجی و یا معیوب بودن قطعات کولر گازی باعث می شود که این دستگاه صدایی بیشتر از صدای نرمال خود داشته باشد که باعث اذیت و آزار افراد خانواده و یا حتی همسایه ها شود

 

۱ – وجود جسم خارجی در کندانسور
اگر کولرگازی شما در حالت طبیعی کار می کند اما ناگهان صدایی از آن می شنوید احتمال دارد که یک جسم خارجی در داخل آن افتاده باشد به علت اینکه پنل خارجی کولر گازی در فضای بیرون از ساختمان قرار دارد می تواند محلی برای لانه کردن جانوران موزی و یا پرندگان باشد.

در چنین حالتی سریعا دستگاه را خاموش کنید و برق آن را قطع کنید سپس توسط یک چراغ قوه داخل دستگاه را دقیق نگاه کنید. اگر جسم خارجی یا حیوانی بود آن را خارج کنید.

۲ – شکستن تیغه های فن
در برخی از موارد گیر کردن جسمی به تیغه های فن باعث شکسته شدن و تاب برداشتن تیفه های فن می شود. پره های فن را با دقت نگاه کنید اگر انحنایی در آن وجود دارد آن را به حالت اول برگردانید.

اگر نتوانستید این کار را انجام دهدید با فدک تهویه مرکز تخصصی تعمیر کولر گازی تماس بگیرید تا به یاری شما بشتابند.

۳ – تراز نبودن دستگاه
پنل خارجی کولر گازی و پنل داخلی کولر گازی از نظر تراز بودن دارای اهمیت زیادی می باشد . در صورتی که هنگام نصب کولر گازی به تراز نبودن آنها دقت داده نشده باشد این تراز نبودن به مرور زمان باعث می شود که دستگاه به صدا درآید .

در چنین حالتی باید از یک نصاب کولر گازی بخواهید تا برای تراز کردن دستگاه شما در محل حاضر شود تا به رفع مشکل بپردازد.

۴ – قاب جلوی کولر گازی
یکی دیگر از دلایل صدای کولر گازی می تواند به علت درست نبستن درب جلوی پنل کولر گازی باشد که هنگام کار کردن کولر گازی باعث ایجاد صدای تق تق از دستگاه می شود . در چنین حالتی به آرامی قاب جلوی پنل را ببندید.

۵ – لق شدن پایه های کندانسور
ممکن است مهره ها یا پایه های پنل خارجی کولر گازی شل شده اند و هنگام کار کردن دستگاه صدا می دهند. در چنین حالتی نیاز به آچار کشی دستگاه می باشد.

۶ – عدم روغن کاری دستگاه
وقتی موتور فن به درستی روغن کاری نشده باشد ویا دچار مشکل شده باشد می تواند منجر به سر و صدای کولر گازی شود. در چنین حالتی دستگاه را خاموش کنید تا از خسارات بیشتر به دستگاه جلوگیری شود.

برای این کار با یک تعمیرکار کولرگازی تماس بگیرید تا به وسیله تخصص خود با تعمیر کولر گازی به رفع صدای کولر گازی شما بپردازد.

 

رفع مشکل صدای پنل داخلی کولر گازی با تعمیر بلوور:



بهتر است بدانید که معیوب بودن موتور بلوور نیز می تواند از دلایل ایجاد صدای ناهنجار پنل داخلی کولر گازی باشد، پس با عیب یابی و رفع عیب آن از ادامه این صدای ناهنجار جلوگیری نمایید. همچنین اگر بلوور کثیف باشد، باعث ایجاد صدای ناهنجار پنل داخلی کولر گازی می شود زیرا بلوور اگر کثیف باشد از حالت بالانس خود خارج می شود و صدای ناهنجاری تولید می کند.

اگر پایه ها و پره های بلوور شکسته باشد یا بعد از تعمیر و سرویس کاری کولر گازی بلوور به صورت نامناسب تعبیه شده باشد، می تواند دلیل بر صدای ناهنجار پنل داخلی کولر گازی باشد.

رفع مشکل صدای پنل داخلی کولر گازی با تعویض بلبرینگ هارفع مشکل صدای پنل داخلی کولر گازی با تعویض بلبرینگ ها
همچنین خرابی بلبرینگهای فن داخلی نیز می تواند باعث ایجاد صدا در یونیت داخلی کولر گازی شود که این کار را اگر در تعمیرات کولر گازی تخصصی ندارید خودتان انجام ندهید و حتما رفع مشکل صدای پنل داخلی کولر گازی که بلبرینگ های آن خراب شده است را به دست یک متخصص تعمیر کولر گازی بسپارید تا از نتیجه آن مطمئن شوید.

خرابی یا گشاد شدن بوشن بلوور کولر گازی
بوشن بلوور محور بلوور را در اختیار دارد. ممکن است  به دلیل فرسودگی و یا جنس نامناسب این بوشن گشاد می کند و محور بلوور به درستی در این بوشن درگیر نمی شود همین امر باعث شده  تا صداهایی مانند ضربه زدن به گوش برسد که محور و یا دسته در جای خود به درستی قرار نمیگیرد و این علت گشاد بودن بوشن می باشد.اهی هم به دلایل نامشخص بوشن دچار ترک و یا شکستگی می شود که این موضوع هم دقیقا باعث همین صدا می شود با این تفاوت که گاها با عمیق بودن شکستگی بلوور اصلا کار نمی کند و با صدای زیادی توقف می کند.
صدای پنل کولرگازی به دلیل مشکل در بلوور 

عدم نصب صحیح پنل داخلی کولرگازی به دیوار
همیشه باید از نصب صحیح پنل کولرگازی به دیوار مطمئن شوید گاهی براثر گذشت زمان ممکن است اتصلات شل شوند و یا استحکام خود را از دست دهند. که باید مورد بازدید قرا گیرد. همچنین امکان دارد که سرویس کار هنگام نصب پنل دقیق آن را در جای خود قرار داده و یکی از پایه ها جانیفتاده باشد که باید این مورد هم بررسی شود همه اینها باعث ایجاد صدا در پنل کولرگازی شما میشود.

شل شدن دریچه پنل داخلی کولرگازی
امکان دارد دریچه پنل داخلی کولرگازی شما شل شده است که این امر باعث میشود دریچه با به کارکردن کولر و شروع باد به لرزش بیافتد وتولید صدا کند. معمولا این درچه ها با پیچ هایی مهار شده اند که باید سفت شوند تا جلوی صدا گرفته شود.

 صدای پنل داخلی کولر گازی به دلیل مشکل در موتور بلوور
اگر کولرگازی شکما روشن میشود اما بوی سوختگی از آن به مشام میرسد و یا هیچ بادی نمیزند همچنین صدایی ریزی نیز ازخود تولید میکند، علامت این است که موتور بلوور کولرشما سوخته و یا نیم سوز شده و توان چرخش بلوور را ندارد .که باید هرچه زودتر این قطعه عوض شود.(تعمیر کولرگازی)

تاب برداشتن شفت بلوور کولرگازی
تاب برداشتن شفت بلوورشفت بلوور گاها به دلایلی مانند ضربه خوردن، جنس نامناسب، شوک الکتریکی، داغ کردن موتور بلوور و … می تواند تاب بردارد. تاب برداشتن شفت بلوور باعث می شود که بلوور به خوبی به چرخش در نیاید و در هر بار چرخش خود به احتمال زیاد به یکی از اجزا کولر برخورد کند و یا درگیر شود که این موضوع تولید صدا می کند.

شکستگی پره های بلوور کولرگازی
بلوور کولرگازی دارای پره هایی می باشد که گاهی به دلیل شکسته شدن پره های بلوور صدای کولرگازی تغییر کرده و صدایی مانند جیغ و یا زوزه شنیده میشود.هرچند در بیشتر مواقع شکستن پرهها خللی در کار بلوور ایجاد نمیکند اما خلائ هوای ایجاد شده در گردش بلوور باعث ایجاد صدا میشود.

کثیف شدن بلوور کولرگازی
امکان دارد به دلیل کثیف شدن بیش از اندازه بلور عملیات چرخش موتور و یا هوا کشیدن کولرگازی به مشکل برخورد کند که صدای زوزه شنیده مشود،این کار گاهی در مکش و کارکرد بلوور هم مشکل ایجاد میکند و باعث سوخت بلوور میشود.برای رفع این  باید کولرگازی شما سرویس شود. بهتر است برای این کار با یک سرویس کار کولرگازی تماس بگیرید.

علت صدای داکت اسپیلت:
امروزه یکی از مهمترین سیستم های تهویه مطبوع که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است داکت اسپیلت ها می باشد . داکت اسپیلت ها دارای فواید زیادی می باشند اما یکی از شایع ترین مشکل داکت اسپیلت ها که مشتریان زیادی از آن گله دارند صدای داکت اسپیلت ها می باشد که این صدای ناهنجار علت های گوناگونی دارد. که اصلی ترین آنها عبارتند از

شکستن و تاب داشتن پره های بلوور

بهم خوردن ریگلاژ بلوور

کثبف بودن فیلترها و کندانسور کولر گازی

تاب داشتن شفت

شل بودن مهره ها و پیچ های پنل

صدای دستگاه داکت اسپلیت یکی از شکایات مصرف کنندگان قدیمی این نوع دستگاه ها است، که این مشکل به علت اجرای ناصحیح کانال و استفاده از کانال گالوانیزه برای دستگاه داکت اسپلیت است که این امر سبب می شود ساکنین از صدای دستگاه شکایت داشته باشند ، یکی از راه های به حداقل رساندن صدای دستگاه استفاده از کانال فلکسیبل به جای سایر کانال هاست با توجه به مقطع گرد و عایق بودن کانال فلکسیبل و با توجه به ساختار انعطاف پذیر بودن این نوع کانال باعث می شود که صدای دمیدن باد به کمترین میزان برسد

استفاده از کانال برگشت برای دستگاه نیز می توان صدای دستگاه را به میزان قابل توجه کم کند همزمان استفاده از عایق صوتی در  دریچه بازدید می تواند صدای داکت اسپلیت را تا نهایت ممکن کاهش دهد

 

گروه تاسیساتی یزد تهویه در نظر دارد جهت  رفاه حال مشتریان از خدمات  و کارشناسی رایگان و  مشاوره ی رایگان شما را بهره مند سازد 
  مشاور فروش:09175956588  پناهی     
  آدرس:شعبه1-چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز,بعد از ساختمان بهزیستی,ساختمان نبش کوچه, طبقه 2 واحد 4
     شعبه2-بلوار صنایع,بعد از شهرک آرین به سمت گلستان,روبه رو شیمی گیاه بعد از کوچه 28 دکتر حسابی نبش کوچه 28/1
 

مطلب قبلی شارژ گاز کولرگازی و اسپلیت
مطلب بعدی اجزاءکولرگازی پنجره ای و نحوه عملکرد آن
Print
3559 رتبه بندی این مطلب:
4.0

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید